Podstawa prawna: art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741ze zm.).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
3. Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
- dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
II. OPŁATY:
III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie
IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego w Barlinku pokój nr 11 Tel. 95 7465-548 lub 95 7465-549
V.TRYB ODWOŁAWCZY:
BRAK
W przypadku konieczności sprostowania lub uzupełnienia treści aktu - wniosek do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego o sprostowanie lub uzupełnienie treści aktu zgonu.
W przypadku konieczności unieważnienia aktu - wniosek do Sądu Rejonowego w Myśliborzu o unieważnienie aktu zgonu.
VI. UWAGI:
1. Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:
- pozostały małżonek(ka);
- krewni zstępni;
- krewni wstępni;
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
2. Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu
Rejestracji zgonu dokonuje się w Urzędzie Stanu Cywilnego w miejscowości, w której nastąpił zgon.
|