Podstawa prawna: dział II ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r. poz. 1774), rozdział I ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2015 r. poz. 1892); uchwała nr XIX/157/2004 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 29 stycznia 2004 r. w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących przedmiot własności Gminy Barlinek (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego nr 16, poz. 284, nr 60, poz. 1067, z 2006 r. nr 117, poz. 2270, z 2008 r. nr 18 poz. 330), ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
"Wniosek o przeznaczenie do sprzedaży lokalu mieszkalnego, stanowiącego przedmiot własności Gminy Barlinek, oddanego w najem na czas nieoznaczony."
Wniosek winien być potwierdzony przez zarządcę budynku w zakresie umowy najmu.
Miejsce złożenia wniosku: Urząd Miejski w Barlinku – Biuro Obsługi Interesanta.
II. OPŁATY:
Opłata skarbowa: nie pobiera się.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ½ do 1 roku (w zależności od stanu nieruchomości).
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Gospodarki Mieniem Komunalnym i Ochrony Środowiska, tel. 95 7465 585.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
VI. UWAGI:
1. W wypadku, gdy dla nieruchomości nie jest prowadzona księga wieczysta, bądź trwa regulacja stanu prawnego nieruchomości, w której położony jest dany lokal, Gmina Barlinek pisemnie informuje nabywcę, iż sprawa sprzedaży lokalu będzie załatwiona w późniejszym terminie.
2. Nabywca lokalu obowiązany jest zwrócić Gminie Barlinek koszty przygotowania dokumentacji niezbędnej do zbycia lokalu. Nabywca ponosi ponadto koszty zawarcia umowy sprzedaży lokalu (taksy za czynności notarialne, opłat sądowych za wpisy wieczysto – księgowe, podatku VAT).
|