Podstawa prawna:
1. art. 47 ust. 2 w związku z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o zameldowanie na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.
2. Tytuł prawny do lokalu (przydział, odpis z księgi wieczystej) - kserokopia plus oryginał do wglądu.
3. Wypełniony druk meldunkowy:
a. Zgłoszenie pobytu stałego - załącznik nr 1,
b. zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące - załącznik nr 2.
4. Potwierdzenie wniesienia opłat.
II. OPŁATY:
1. Opłata skarbowa od:
- złożenia pełnomocnictwa - 17,00 zł.
2. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Barlinku 34 8355 0009 0000 0387 2000 0016 (np. na poczcie, przelewem bankowym) i kasie Urzędu. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY :
W ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEZDZIALNA:
Biuro Ewidencji Ludności, tel. 95 7462 - 450 w. 589 oraz 588.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji wydanej w pierwszej instancji stronie służy odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VI. UWAGI:
1. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być przetłumaczone przez biegłego tłumacza.
2. Jeżeli zgłaszane dane budzą wątpliwości (brak potwierdzenia zamieszkiwania lub przeznaczenie lokalu jest inne niż cele mieszkalne), zameldowanie jest dokonywane wyłącznie po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego.
|