Podstawa prawna: art. 1, ust. 2, art. 7, ust. 1-2 ustawy z dnia 5 lipca 1990 r. Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. z 2013 r. Nr 397)
I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. "Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia"
pobierz wniosek
2. Zdjęcie przewodniczącego zgromadzenia
3. Pisemna zgoda na pełnienie obowiązków przewodniczącego w przypadku gdy organizator zgromadzenia nie jest przewodniczącym zgromadzenia - załącznik Nr 1 do zawiadomienia
4. Do wglądu:
- dowód osobisty osoby odpowiedzialnej za organizację zgromadzenia
- zezwolenie na przejście zgromadzenia po drogach publicznych
II. OPŁATY:
Nie pobiera się.
III. TERMIN ODPOWIEDZI:
Decyzję o zakazie zgromadzenia publicznego doręcza się organizatorowi na pismie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w terminie 3 dni od dnia zawiadomienia, nie później jednak niż na 24 godziny przed planowanym terminem rozpoczęcia zgromadzenia.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Ogólnoorganizacyjny, tel. 95 7465 558
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się bezposrednio do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie, w terminie 24 godzin od otrzymania decyzji o zakazie zgromadzenia publicznego. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.
VI. UWAGI:
1. W przypadku, gdy trasa przejścia zgromadzenia biegnie po drogach publicznych, niezbędne jest uzyskanie zezwolenia organu zarządzającego ruchem na drodze, na której odbywa się zgromeli zgromadzenie odbywa się na drogach podległych kilku organom - organem właściwym jest:
* w przypadku dróg różnych kategorii - organ zarządzający ruchem na drodze wyższej kategorii
* w przypadku dróg tej samej kategorii - organ właściwy ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy
2. Organizator zobowiązany jest złożyć wniosek nie wcześniej niż na 30 dni przed datą zgromadzenia i nie później niż na 3 dni robocze przed planowanym terminem rozpoczęcia zgromadzenia.
3. W trakcie trwania zgromadzenia jego przewodniczący jest zobowiązany do nieprzerwanego posiadania elementów wyróżniających, w tym identyfikatora zawierającego:
- określenie funkcji jako przewodniczącego zgromadzenia,
- zdjęcie przewodniczącego zgromadzenia,
- imię i nazwisko przewodniczącego zgromadzenia,
- podpis właściwego przedstawiciela organu gminy,
- pieczęć organu gminy
4. Organ gminy wyposaża przewodniczącego w w/w identyfiaktor.
5. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupłożenia w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Barlinku.
|