Podstawa prawna: ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 611 ze zm.).
I. Wymagane dokumenty:
Organizator do „Wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej” dołącza:
1) graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
e) oznaczenie sektorów, na których podczas meczu piłki nożnej zostaną udostępnione miejsca stojące - jeżeli organizator zamierza udostępnić uczestnikom miejsca stojące;
2) instrukcję, o której mowa w art. 6 ust. 4 (instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia), z zastrzeżeniem ust.2;
3) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
4) informację o:
a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, a jeżeli organizator zamierza udostępnić na meczu piłki nożnej miejsca stojące - również liczbie miejsc stojących,
b) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
c) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
5) informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jej dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL - o ile został nadany, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej;
6) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
7) informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk, o których mowa w art. 11 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych;
8) informację o powiadomieniu podmiotów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych - w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej;
9) harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania;
10) informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których na imprezie masowej będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe zawierające nie więcej niż 3,5% alkoholu – w przypadku, gdy na imprezie masowej będą sprzedawane, podawane i spożywane napoje alkoholowe zawierające nie więcej niż 3,5% alkoholu (sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych zawierających nie więcej niż 3,5% alkoholu dozwolone są tylko na imprezie masowej niebędącej imprezą masową podwyższonego ryzyka);
11) opinie – Komendanta Powiatowego Policji, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach (jeżeli wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej będzie złożony do Burmistrza nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy masowej to wówczas „Opinie o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach” organizator dołącza do „Wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej” niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej. Jeśli jednak wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej będzie złożony do Burmistrza Barlinka nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy masowej to wówczas „Opinie o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach” organizator dołącza do „Wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej” niezwłocznie);
12) dowód zapłaty opłaty skarbowej w kwocie 82 zł. za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
13) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania organizatora imprezy masowej w postępowaniu administracyjnym w sprawie wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej – w przypadku, gdy w postępowaniu administracyjnym w sprawie wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizatora imprezy masowej reprezentuje pełnomocnik;
14) dowód zapłaty opłaty skarbowej w kwocie 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – w przypadku, gdy w postępowaniu administracyjnym w sprawie wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizatora imprezy masowej reprezentuje pełnomocnik.
II. Wymagane opłaty
Zapłaty opłaty skarbowej:
1) w kwocie 82 zł za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
2) w kwocie 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy w postępowaniu administracyjnym w sprawie wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizatora imprezy masowej reprezentuje pełnomocnik), należy dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Barlinku przy ul. Niepodległości 20 lub na konto Urzędu Miejskiego w Barlinku w Gospodarczym Banku Spółdzielczym w Barlinku nr 34 8355 0009 0000 0387 2000 0016.
III. Termin i tryb realizacji sprawy
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej należy adresować do Burmistrza Barlinka i złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Barlinku. Termin załatwienia sprawy: Burmistrz Barlinka wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
IV. Jednostka odpowiedzialna
Referat Ogólnoorganizacyjny, tel. 95 7465 550, lub 95 7465 557;
e-mail: umig@barlinek.pl
V. Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Barlinka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. Uwagi
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia występuje do Burmistrza Barlinka z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej. Termin ten może zostać skrócony do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych oraz jeżeli charakter imprezy masowej odpowiada przeznaczeniu obiektu określonemu w projekcie budowlanym tego obiektu.
|