Podstawa prawna: Art. 1-2, art. 24-27, art. 29-33 oraz art. 53 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 62, poz. 504).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. "Wniosek o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej"
pobierz wniosek:
2. Do wniosku należy dołączyć:
1.Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu, energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informację o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
2.Terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie.
3.Informacje o:
a) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
b) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
c) osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia,
d) sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka,
e) zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
f) powiadomieniu właściwego miejscowo komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzenia imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
Niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej, organizator jest również obowiązany dołączyć do wniosku:
1. Opinię Komendanta Powiatowego Policji.
2. Opinię kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego).
3. Opinię Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej.
4. Opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
5. Instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej.
II. OPŁATY:
Opłata skarbowa:
- za wydane zezwolenie - 82,00 zł.
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miejskiego lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Barlinku– GBS Barlinek nr 34 8355 0009 0000 0387 2000 0016, za pośrednictwem Banków bądź Poczty. Dowód opłaty należy złożyć wraz z wnioskiem o zezwolenie na imprezę masową.
III. TERMIN ODPOWIEDZI:
Organ wydaje zezwolenie lub odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Ogólnoorganizacyjny, tel. 95 7465 550 lub 95 7465 557.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Barlinku). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. UWAGI:
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia, występuje z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
|