Podstawa prawna: art. 6-11 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
(tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 909).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. "Wniosek o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej"
pobierz wniosek:
2. Załączniki:
- Opinie:
- Komendanta Powiatowego Policji,
- Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej,
- Kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego) właściwych ze względu na obszar odpowiedzialności służbowej,
które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach,
- opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
- graficzny, wraz z opisem, plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności,
b) oznaczenie dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
c) oznaczenie punktów pomocy medycznej,
d) oznaczenie punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych,
e) oznaczenie punktów informacyjnych,
f) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu,
g) informację o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów,
h) informację o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
- regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom imprezy masowej,
- program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępniania ich uczestnikom imprezy masowej,
- informacja o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub terenie, gdzie impreza masowa będzie organizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informacje o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku,
- informacja o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej,
- informacja o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej i informacyjnej,
- wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej,
- pisemna instrukcja określająca zadania służby porządkowej i warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
- szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
- polisa ubezpieczeniowa (w przypadku organizacji imprez, na które wstęp jest płatny),
- informacja o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
- pisemna zgoda na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzenia imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.
II. OPŁATY:
Opłata skarbowa:
- za wydane zezwolenie - 82,00 zł.
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miasta i Gminy Barlinek lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Barlinek – GBS Barlinek nr 34 8355 0009 0000 0387 2000 0016, za pośrednictwem Banków bądź Poczty. Dowód opłaty należy złożyć wraz z wnioskiem o zezwolenie na imprezę masową.
III. TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 7 dni.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Ogólnoorganizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 095 7462 450 lub 095 7465 540
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta i Gminy w Barlinku). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. UWAGI:
Organizator imprezy masowej jest obowiązany wystąpić do Burmistrza Miasta i Gminy w Barlinku z wnioskiem i kompletem załączników o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
|