logo
Wersja dla niedowidzących
Informacja dla niesłyszących
  Urząd Miejski w Barlinku
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 MIASTO I GMINA BARLINEK
minus Dane teleadresowe
 RADA MIEJSKA
minus Radni
minus Komisje
minus Głosowania
minus Interpelacje i zapytania
minus Kalendarz posiedzeń
minus Transmisja i nagrania
minus Projekty Uchwał
plus Protokoły Rady Miejskiej
minus Uchwały
 ORGANA WŁADZY
minus Burmistrz Barlinka
minus Zastępca Burmistrza
minus Sekretarz
minus Skarbnik
plus Rada Miejska
minus Zadania i kompetencje
plus Oświadczenia majątkowe
 PRAWO LOKALNE
minus Statut
minus Regulamin organizacyjny
minus Uchwały
   minus Uchwały VIII kadencji Rady Miejskiej
   plus Uchwały 2018
   plus Uchwały 2017
   plus Uchwały 2016
   plus Uchwały 2015
   plus Uchwały 2014
   plus Uchwały 2013
   plus Uchwały 2012
   plus Uchwały 2011
   plus Uchwały 2010
   plus Uchwały 2009
   plus Uchwały 2008
   plus Uchwały 2007
   minus Uchwały 2005
      plus XXXII Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXIII Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXIV Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXV Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXVI Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXVIII Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXIX Sesja Rady Miejskiej
      plus XL Sesja Rady Miejskiej
      plus XLI Sesja Rady Miejskiej
      plus XLII Sesja Rady Miejskiej
      plus XLIII Sesja Rady Miejskiej
      plus XLIV Sesja Rady Miejskiej
      minus XLV Sesja Rady Miejskiej
         minus Uchwała Nr XLV/320/2005
         minus Uchwała Nr XLV/321/2005
         minus Uchwała Nr XLV/322/2005
         minus Uchwała Nr XLV/323/2005
         minus Uchwała Nr XLV/324/2005
         minus Uchwała Nr XLV/325/2005
         minus Uchwała Nr XLV/326/2005
         minus Uchwała Nr XLV/327/2005
         minus Uchwała Nr XLV/328/2005
         minus Uchwała Nr XLV/329/2005
         minus Uchwała Nr XLV/330/2005
         minus Uchwała Nr XLV/331/2005
         minus Uchwała Nr XLV/332/2005
         minus Uchwała Nr XLV/333/2005
         minus Uchwała Nr XLV/334/2005
      plus XLVI Sesja Rady Miejskiej
   plus Uchwały 2006
   plus Uchwały 2004
   plus Uchwały 2003
   plus Uchwały 2002
plus Zarządzenia
plus Plany, strategie i programy
 PODMIOTY GMINY
minus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
 URZĄD MIEJSKI
minus Struktura organizacyjna
minus Przyjęcia interesantów
minus Godziny urzędowania
 INFORMACJE
plus Jak załatwić sprawę ?
plus Sprawozdania Burmistrza
plus Raport o stanie Gminy Barlinek
plus Organizacje pozarządowe
plus Przeciwdziałanie uzależnieniom oraz przemocy w rodzinie
plus Budżet
plus Kontrole
plus Ogłoszenia
plus Zamówienia publiczne
plus Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
minus Obwieszczenia
plus Obrót nieruchomościami gminnymi
plus Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
plus Rejestry i ewidencje
plus Ochrona środowiska
plus Podatki lokalne
minus Nieodpłatna pomoc prawna
minus Informacje nieudostępnione
plus Instrukcja obsługi biuletynu
plus RODO
minus Przejrzysta Polska
plus DOBRE PRAWO - DOBRA GMINA
plus Petycje, skargi, wnioski
plus Zgromadzenia
minus Zarządzanie kryzysowe
 WYBORY
plus Wybory do Sejmu i Senatu 2019
plus Wybory Ławników /kadencja 2020 - 2023/
plus Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019
plus Wybory Samorządowe 2018
 AKTY PRAWNE I PORADNIKI
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego
 INNE
minus Redakcja Biuletynu
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
A A A


UCHWAŁA NR XLV/329/2005

RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
z dnia 24 listopada 2005 roku

 

w sprawie Karty współpracy Miasta i Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172, poz. 1441; Nr 175, poz. 1457) oraz art. 5 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873; z 2004r. Nr 64, poz. 593; Nr 116, poz. 1203; Nr 210, poz. 2135; z 2005 r. Nr 155, poz. 1298; Nr 169, poz. 1420) uchwala się, co następuje:

 

Rozdział I
Postanowienia ogólne.

§1. Uchwala się Kartę współpracy Miasta i Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

§2. Karta współpracy określa formy, zakres i zasady współpracy organów samorządowych Miasta i Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, a jej wdrożenie jest elementem lokalnego systemu szeroko rozumianej polityki społecznej.

§3. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

  1. ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.);
  2. organizacjach pozarządowych i innych podmiotach prowadzących działalność pożytku publicznego – należy przez to rozumieć podmioty wymienione w art. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.);
  3. Karcie współpracy – należy przez to rozumieć Kartę współpracy Miasta i Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

§4. Gmina Barlinek prowadzi działalność w sferze zadań publicznych określonych w art. 4 ustawy we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, w zakresie swoich zadań, określonych w ustawach. Współpraca dotyczy organizacji pozarządowych oraz innych uprawnionych podmiotów (bez względu na ich siedzibę) prowadzących działalność pożytku publicznego na terenie Miasta i Gminy Barlinek i dla jej mieszkańców.

§5. Wykaz celów priorytetowych na każdy rok uchwalany jest przez Radę Miejską w rocznym programie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

 

Rozdział II
Zasady współpracy z organizacjami pozarządowymi.

§6. Współpraca Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego opiera się na zasadach:

  1. pomocniczości i suwerenności stron – Gmina, respektując odrębność i suwerenność organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, uznaje prawo do samodzielnego definiowania i rozwiązywania problemów, w tym należących do sfery zadań publicznych i współpracuje z tymi podmiotami umożliwiając realizację zadań publicznych zgodnie z ustawą. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego zaś gwarantują, że powierzone zadania wykonają w sposób rzetelny, efektywny, terminowy i profesjonalny;
  2. partnerstwa – współpraca oparta jest na woli i chęci wzajemnych działań przynoszących obopólne korzyści, pozwala na wspólne identyfikowanie i definiowanie problemów, których rozwiązanie stanowi przedmiot zadań publicznych;
  3. efektywności – Gmina przy zlecaniu zadań organizacjom pozarządowym i innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego dokonuje wyboru najefektywniejszego sposobu wykorzystania środków publicznych, przestrzegając zasad uczciwej konkurencji oraz z zachowaniem wymogów określonych w art. 25 i art. 28 ust. 3 ustawy o finansach publicznych;
  4. jawności – Gmina udostępnia informacje o zamiarach, celach i kosztach realizacji zadań publicznych, w wykonaniu których zamierza współpracować z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz środkach zaplanowanych w budżecie Gminy na ich realizację, a organizacje pozarządowe i podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego udostępniają Gminie informacje dot. m.in. swojej struktury organizacyjnej, sposobów funkcjonowania, rezultatów prowadzenia dotychczasowej działalności oraz sytuacji finansowej.

 

Rozdział III
Realizatorzy programu.

§7. W realizacji programu uczestniczą:

  1. Rada Miejska w Barlinku w zakresie wytyczenia polityki społecznej i finansowej Gminy.
  2. Burmistrz Miasta i Gminy w zakresie realizacji polityki społecznej i finansowej Gminy wytyczonej przez Radę Miasta.
  3. Kierownicy Referatów, samodzielne stanowiska pracy Urzędu oraz jednostki organizacyjne Gminy w zakresie bieżącej współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w ramach swoich kompetencji określonych regulaminowo, statutowo lub według zakresu obowiązków.
  4. Organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie realizacji przyjętych zadań publicznych.

§8. Funkcję Koordynatora ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego pełni Sekretarz Miasta i Gminy Barlinek.

§9. Do zadań Koordynatora należy kierowanie współpracą pomiędzy Radą Miejską, Burmistrzem Miasta i Gminy oraz poszczególnymi Referatami Urzędu Miasta i Gminy i jednostkami organizacyjnymi Gminy a organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

 

Rozdział IV
Formy współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.


§10. Współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego będzie realizowana w następujących formach:

  1. zlecania realizacji zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na ten cel;
  2. udzielania rekomendacji organizacjom pozarządowym i innymi podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego współpracującym z Gminą, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł;
  3. informowania o możliwości udziału w szkoleniach zewnętrznych lub współorganizowanie szkoleń dotyczących w szczególności pozyskiwania środków z funduszy unijnych;
  4. podejmowania inicjatyw integrujących organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego wokół zadań ważnych dla lokalnego środowiska;
  5. pomocy w nawiązywaniu kontaktów z partnerami o podobnym charakterze działalności w miastach partnerskich;
  6. stworzenia i aktualizacji mapy aktywności - elektronicznej bazy danych nt. organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta i Gminy ze wskazaniem zakresu działalności, na podstawie informacji dostarczanych przez te organizacje;
  7. wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków poprzez:

    a.   publikowanie ważnych informacji na stronach internetowych, w
          Biuletynie  Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy lub na 
          tablicy ogłoszeń Urzędu,

    b.   informowanie o sesjach Rady Miejskiej, na których podejmowane
          będą decyzje odnoszące się do zagadnień związanych z
          działalnością  pożytku publicznego poprzez umieszczanie informacji
          na stronach internetowych Urzędu i tablicy ogłoszeń,

    c.   przekazywanie przez organizacje pozarządowe i inne podmioty 
          prowadzące działalność pożytku publicznego informacji o
          przewidywanych lub realizowanych zadaniach sfery publicznej,
          o których mowa w ustawie, a realizacja których odbywać się
          będzie w oparciu o środki pozabudżetowe;

    8.   tworzenia, w miarę zaistniałej potrzeby, z inicjatywy Burmistrza
          Miasta i Gminy Barlinek, wspólnych zespołów o charakterze
          doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji 
          pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność
          pożytku publicznego oraz przedstawicieli organów Gminy;

    9.   umożliwienia prezentacji lokalnej społeczności działalności i dorobku 
          różnych organizacji działających na terenie Gminy Barlinek podczas,
          wskazanych przez Burmistrza Miasta i Gminy, imprez
          organizowanych przez Gminę;

  10.   organizacji w IV kwartale spotkania z organizacjami pozarządowymi
          w celu omówienia założeń do rocznego programu współpracy,
          oceny dotychczasowej współpracy oraz wskazania dobrych praktyk
          współpracy sektora pozarządowego i Gminy.

§11. Współpraca Referatów Urzędu Miasta i Gminy oraz jednostek organizacyjnych Gminy w szczególności polega na:

  1. przygotowywaniu i przeprowadzeniu otwartych konkursów ofert dla organizacji pozarządowych i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego na realizację zadań publicznych finansowanych ze środków Gminy, w tym w szczególności: przygotowywaniu ogłoszenia otwartego konkursu ofert, uczestnictwie w pracach komisji konkursowych, sporządzaniu umów na wspieranie lub powierzanie zadania publicznego, nadzorowaniu zleconych zadań realizowanych przez organizacje pod względem merytorycznym i finansowym,
  2. sporządzaniu sprawozdań z prowadzonej w danym roku finansowej i pozafinansowej współpracy z organizacjami pozarządowymi i przekazywaniu ich do Koordynatora ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi w terminie do końca I kwartału roku następnego.

§12. Organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego informują o swojej gotowości do współpracy i działań na rzecz Gminy poprzez wypełnienie i aktualizowanie formularza zgłoszeniowego/aktualizacyjnego - według wzoru określonego zarządzeniem Burmistrza MiG.

 

Rozdział V
Zlecanie realizacji zadań.

§13. Zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym lub innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert ogłoszonego i przeprowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy, w formach przewidzianych w ustawie, chyba, że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecenia.

§14. Szczegółowe zasady udzielania dotacji z budżetu Miasta i Gminy Barlinek na realizację zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym i innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego określa odrębna uchwała Rady Miejskiej w Barlinku.

§15. Wysokość środków Gminy przewidzianych na dotacje w celu realizacji zadań zleconych organizacjom pozarządowym i innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego zostanie określona corocznie w uchwale budżetowej.

§ 16. Warunkiem podpisania umowy i udzielenia dotacji na realizację zadań publicznych jest zabezpieczenie środków finansowych w budżecie Gminy.

§ 17. Ogłoszenie i przeprowadzenie konkursów ofert odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale 2 dziale II ustawy.

§ 18. Treść ogłoszenia o otwartym konkursie ofert zostanie ustalona zarządzeniem Burmistrza MiG.

§ 19. Konkurs przeprowadza powołana przez Burmistrza Miasta i Gminy komisja konkursowa.

§ 20. Decyzję o wyborze podmiotów, które uzyskają dotację, o wysokości dotacji oraz o wyznaczonych do sprawowania kontroli merytorycznej i finansowej nad realizacją zadań publicznych, Referatach Urzędu Miasta i Gminy oraz gminnych jednostkach organizacyjnych podejmuje Burmistrz Miasta i Gminy w formie zarządzenia.

§ 21. W miarę potrzeb, w ciągu roku mogą być ogłaszane kolejne konkursy ofert.

§ 22. Wykaz podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w formie zleconych zadań, na które przyznano dotacje, i kwot przyznanych na realizację zadań publicznych zostanie opublikowany na stronach Biuletynu Informacji Publicznej.

 

Rozdział VI
Zasady monitorowania współpracy z organizacjami pozarządowymi.


§ 23. Monitoring polega na ocenie realizacji opisanych zasad i form współpracy i przedstawieniu tej oceny Burmistrzowi Miasta i Gminy raz do roku.

§ 24. Miernikami efektywności programu w danym roku będą uzyskane informacje dotyczące:

  1. liczby organizacji pozarządowych podejmujących zadania publiczne na rzecz lokalnej społeczności,
  2. liczby osób zaangażowanych w realizację zadań publicznych (w tym wolontariuszy),
  3. liczby osób, które były adresatami różnych działań publicznych,
  4. źródeł finansowania i wysokości środków finansowych zaangażowanych w realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe.

§ 25. Gromadzone podczas realizacji założeń Karty współpracy informacje, uwagi, wnioski i propozycje będą podstawą do wprowadzania zmian dot. zasad współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

§ 26. W celu wymiany informacji i współpracy wykorzystuje się mapę aktywności. Procedura prowadzenia i aktualizacji mapy aktywności zostanie wprowadzona zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy.

 

Rozdział VII
Zespół konsultacyjny ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

§ 27. Burmistrz Miasta i Gminy, w miarę zaistniałej potrzeby, na mocy stosownego zarządzenia może powołać zespoły konsultacyjne ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, z udziałem przedstawicieli:

  1. organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,
  2. Rady Miejskiej w Barlinku,
  3. organu administracji samorządowej.

§ 28. Zasady funkcjonowania zespołu konsultacyjnego każdorazowo zostaną określone zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy.

§ 29. Celem działalności wspólnych zespołów może być w szczególności:

  1. przedkładanie propozycji dot. priorytetów zadań z zakresu działalności pożytku publicznego oraz potrzeb finansowych na ich realizację,
  2. analiza i ocena wykonywania usług publicznych realizowanych przez sektor pozarządowy,
  3. dokonywanie oceny współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi
  4. przygotowanie lub konsultacja projektów aktów normatywnych w sprawach dotyczących działalności pożytku publicznego,
  5. przygotowania opinii w sprawach związanych z Kartą współpracy.

§ 30. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mają prawo inicjowania powoływania wspólnych zespołów. Inicjatywę taką zgłasza się pisemnie do Burmistrza Miasta i Gminy poprzez Koordynatora ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, proponując cel, dla jakiego dany zespół ma zostać powołany, wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania.

 

Rozdział VIII
Postanowienia końcowe.


§ 31. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Barlinek.

§ 32. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Ilość odwiedzin: 6619
Podmiot udostępniający: UMiG Barlinek /Rada Miejska
Osoba, która wprowadzała dane: Administrator
Data wytworzenia informacji: 2005-11-28 15:07:54
Data udostępnienia informacji: 2005-11-28 15:07:54
Data ostatniej aktualizacji: 2005-11-29 10:08:22

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner