Podstawa prawna: art. 67a § 1 pkt 1, 2, 3 oraz art. 67b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005r. Dz. U. Nr 8 poz. 60 z późniejszymi zmianami).
I. WYMAGANE DOKUMENTY: 1."Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty" pobierz dokument
lub
2."Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty" pobierz dokument
lub
3."Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty" pobierz dokument
Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać.
4. Załączniki: -oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis oraz wielkości przesiębiorstwa - w przypadku, gdy wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą, jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807) -zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym -odcinki emerytur lub rent - kopie -zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kopia dowodu pobieranego zasiłku) -potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki, itp.) -potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów zapłaty ) -udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie rachunków za czynsz, światło, gaz, TV i inne) -kopia ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego -inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego
II. OPŁATY: Opata skarbowa: ? nie pobiera się. * za wniosek o umorzenie lub odroczenie terminu płatności do 6 miesięcy - opłaty skarbowej nie pobiera się
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Do 60 dni.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Finansowo-Budżetowy 095 7465 570.
V. TRYB ODWOŁAWCZY: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję ( odwołanie składa się w sekretariacie urzędu). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. UWAGI: 1.W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa ). 2.W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Interesantów UM w Barlinku.
|