I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. "Wniosek o przeniesienie własności nieruchomości i/lub prawa użytkowania wieczystego gruntu w zamian za zaległości podatkowe wobec budżetu Gminy"
pobierz wniosek
2. Załączniki:
-aktualna mapa sytuacyjno-wysokościowa z oznaczeniem granic nieruchomości,
-oświadczenie podatnika dot. treści księgi wieczystej prowadzonej dla danej nieruchomości (oznaczenie i położenie nieruchomości, prawa
do nieruchomości, obciążenia i hipoteki) lub aktualny wypis z księgi wieczystej,
-oświadczenie podatnika dot. innych obciążeń (nie wymienionych
w księdze wieczystej),
-oświadczenie podatnika w zakresie zawartych umów: użytkowania, najmu, dzierżawy, użyczenia lub innych dotyczących nieruchomości,
-oświadczenie podatnika dot. posadowionych na gruncie budynków wraz z podaniem ich powierzchni użytkowej, funkcji, roku budowy, uzbrojenia oraz budowli i ich wartości,
-dokumenty potwierdzające legalność wzniesienia budynków lub ich użytkowania lub zmiany sposobu ich użytkowania
-operat szacunkowy nieruchomości określający jej wartość.
II. OPŁATY:
Opata skarbowa:
? nie pobiera się.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 180 dni.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Finansowo-Budżetowy 095 7465 570.
JEDNOSTKA OPINIUJĄCA:
Referat Budownictwa i Gospodarki Gruntami i/ lub inne jednostki organizacyjne Gminy stosownie do zakresu realizacji ich zadań.
ORGAN DECYDUJĄCY:
Burmistrz Barlinka
V.TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który ją wydał. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VI. UWAGI:
1. Zgodnie z art. 66 § 2 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa przeniesienie następuje na wniosek podatnika, na podstawie zawartej umowy między Burmistrzem a podatnikiem.
2. W przypadku zawarcia umowy, o której mowa wyżej, organ pierwszej instancji wydaje decyzję stwierdzająca wygaśnięcie zaległości podatkowej