logo
Wersja dla niedowidzących
Informacja dla niesłyszących
  Urząd Miejski w Barlinku
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 MIASTO I GMINA BARLINEK
minus Dane teleadresowe
 RADA MIEJSKA
minus Radni
minus Komisje
minus Głosowania
minus Interpelacje i zapytania
minus Kalendarz posiedzeń
minus Transmisja i nagrania
minus Projekty Uchwał
plus Protokoły Rady Miejskiej
minus Uchwały
 ORGANA WŁADZY
minus Burmistrz Barlinka
minus Zastępca Burmistrza
minus Sekretarz
minus Skarbnik
plus Rada Miejska
minus Zadania i kompetencje
plus Oświadczenia majątkowe
 PRAWO LOKALNE
minus Statut
minus Regulamin organizacyjny
minus Uchwały
   minus Uchwały VIII kadencji Rady Miejskiej
   plus Uchwały 2018
   plus Uchwały 2017
   plus Uchwały 2016
   plus Uchwały 2015
   plus Uchwały 2014
   plus Uchwały 2013
   plus Uchwały 2012
   plus Uchwały 2011
   plus Uchwały 2010
   minus Uchwały 2009
      plus XXXIII Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXIV Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXV Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXVI Sesja Rady Miejskiej
      minus XXXVII Sesja Rady Miejskiej
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/553/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/554/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/555/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/556/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/557/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/558/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/559/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/560/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/561/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/562/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/563/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/564/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/565/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/566/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/567/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/568/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/569/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/570/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/571/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/572/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
         minus UCHWAŁA NR XXXVII/573/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
      plus XXXVIII Sesja Rady Miejskiej
      plus XXXIX Sesja Rady Miejskiej
      plus XL Sesja Rady Miejskiej
      plus XLII Sesja Rady Miejskiej
      plus XLIII Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej
      plus XLIV Sesja Rady Miejskiej
      minus XLV Sesja Rady Miejskiej
      plus XLVI Sesja Rady Miejskiej
      plus XLVII Sesja Rady Miejskiej
      plus XLVIII Sesja Rady Miejskiej
      plus XLIX Sesja Rady Miejskiej
      plus L Sesja Rady Miejskiej
   plus Uchwały 2008
   plus Uchwały 2007
   plus Uchwały 2005
   plus Uchwały 2006
   plus Uchwały 2004
   plus Uchwały 2003
   plus Uchwały 2002
plus Zarządzenia
plus Plany, strategie i programy
 PODMIOTY GMINY
minus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
 URZĄD MIEJSKI
minus Struktura organizacyjna
minus Przyjęcia interesantów
minus Godziny urzędowania
 INFORMACJE
plus Jak załatwić sprawę ?
plus Sprawozdania Burmistrza
plus Raport o stanie Gminy Barlinek
plus Organizacje pozarządowe
plus Przeciwdziałanie uzależnieniom oraz przemocy w rodzinie
plus Budżet
plus Kontrole
plus Ogłoszenia
plus Zamówienia publiczne
plus Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
minus Obwieszczenia
plus Obrót nieruchomościami gminnymi
plus Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
plus Rejestry i ewidencje
plus Ochrona środowiska
plus Podatki lokalne
minus Nieodpłatna pomoc prawna
minus Informacje nieudostępnione
plus Instrukcja obsługi biuletynu
plus RODO
minus Przejrzysta Polska
plus DOBRE PRAWO - DOBRA GMINA
plus Petycje, skargi, wnioski
plus Zgromadzenia
minus Zarządzanie kryzysowe
 WYBORY
plus Wybory do Sejmu i Senatu 2019
plus Wybory Ławników /kadencja 2020 - 2023/
plus Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019
plus Wybory Samorządowe 2018
 AKTY PRAWNE I PORADNIKI
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego
 INNE
minus Redakcja Biuletynu
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
A A A


UCHWAŁA NR XXXVII/555/2009
RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
z dnia 26 marca 2009 r.

 

w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Barlinek.

 


Na podstawie art. 30, ust. 6, art. 49 ust. 2 i art. 54 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218, Nr 220, poz.1600, Dz. U. z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689, Nr 158, poz.1103, Nr 176, poz.1238, Nr 191, poz.1369, Nr 247, poz.1821, Dz. U. z 2008 r. Nr 145, poz.917, z 2009 r. Nr 1, poz. 1 ), art. 18 ust. 2, pkt. 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984,Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 , Nr 175, poz.1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz.1218, z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz.1458 ) i Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 roku w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2005 r. Nr 22, poz. 181, z 2006 r. Nr 43, poz. 293, z 2007 r. Nr 56, poz.372, z 2008 r. Nr 42, poz.257 ), uchwala się, co następuje:

 

Rozdział I
Postanowienia wstępne

§ 1. Uchwala się regulamin określający zasady wynagradzania nauczycieli :
1) wysokość stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy,
2) szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw,
3) wysokość i warunki wypłacania nagród za osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy,
4) wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego.

§ 2. 1 Wynagrodzenie nauczycieli składa się z:
1) wynagrodzenia zasadniczego;
2) dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy;
3) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw;
4) nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, z wyłączeniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i dodatków socjalnych określonych w art.54 wymienionej ustawy.

2. Wysokość wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 roku w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.


Rozdział II
Dodatek za wysługę lat

§ 3. 1. Nauczycielom przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości 1% wynagrodzenia zasadniczego za każdy rok pracy, wypłacany w okresach miesięcznych poczynając od czwartego roku pracy, z tym, że dodatek ten nie może przekroczyć 20% wynagrodzenia zasadniczego.

2. Dodatek za wysługę lat przysługuje:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej stawki nastąpiło od pierwszego dnia miesiąca.
Dodatek za wysługę lat przysługuje nauczycielowi za okres urlopu dla poratowania zdrowia
oraz za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, chyba, że przepis szczególny stanowi inaczej.
3. Dodatek ten przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
4. Dodatek za wysługę lat wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

 

Rozdział III
Dodatek motywacyjny

§ 4. 1. Kwota odpisu na dodatek motywacyjny na jeden etat nauczyciela stanowi 7%
stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela ujętej w tabeli zaszeregowania stanowiącej załącznik do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 ze. zm.).
2. Kwota dodatku motywacyjnego nie może przekroczyć 20% wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela.
3. Wysokość dodatku motywacyjnego dla nauczyciela ustala dyrektor placówki .
4. Wysokość środków finansowych na dodatki motywacyjne dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych wynosi 30% wynagrodzenia zasadniczego dyrektorów.
5. Kwota dodatku motywacyjnego dla dyrektora nie może przekroczyć 50% jego wynagrodzenia zasadniczego.
6. Dyrektorowi placówki wysokość dodatku motywacyjnego ustala Burmistrz .
7. Dodatek motywacyjny przyznaje się kwotowo na czas określony, nie krótszy niż 3 miesiące i nie dłuższy niż l rok.

§ 5. 1. Zasady i kryteria przyznawania dodatku motywacyjnego:
Dodatek motywacyjny przyznaje się nauczycielowi, który wyróżniająco wykonuje podstawowe obowiązki oraz określone przydziałem zadania wykraczające poza zakres statutowych obowiązków.
2. Dodatek motywacyjny może być przyznawany za:
1) osiągnięcia w realizowanym procesie dydaktycznym, a w szczególności:
a) osiągnięcia edukacyjne, oceniane z uwzględnieniem możliwości uczniów oraz
warunków pracy nauczyciela,
b) doprowadzenie ucznia do osiągnięć w konkursach, turniejach i olimpiadach oraz w innych obszarach działań, związanych z realizowanym procesem dydaktycznym, w skali szkolnej, międzyszkolnej i na szczeblu wojewódzkim i ogólnopolskim,
2) osiągnięcia wychowawczo – opiekuńcze, a w szczególności:
a) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów,
a) b) współpraca z rodzicami uczniów,
b) czynne i stałe przeciwdziałanie agresji, patologiom i uzależnieniom,
c) aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki z uwzględnieniem ich potrzeb,
3) wprowadzanie innowacji pedagogicznych, skutkujących efektami w procesie kształcenia i wychowania,
4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela, w tym w szczególności:
a) inicjowanie i organizowanie imprez i uroczystości szkolnych,
b) opiekę i koordynowanie prac samorządu uczniowskiego lub innych organizacji uczniowskich działających w szkole,
c) inicjowanie i stałe prowadzenie nadobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych w tym uwzględniających potrzeby uczniów,
d) skuteczne kierowanie rozwojem ucznia szczególnie uzdolnionego,
5) szczególnie efektywne wypełnianie zadań i obowiązków związanych z powierzonym stanowiskiem a w szczególności:
a) wzorowe prowadzenie dokumentacji szkolnej, w tym pedagogicznej,
b) rzetelne i terminowe wywiązywanie się z poleceń służbowych,
c) stwarzanie warunków dla prowadzenia prawidłowej działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły,
d) racjonalne i zgodne z prawem gospodarowanie środkami finansowymi przydzielonymi szkole oraz pozyskiwanie środków pozabudżetowych,
e) stwarzanie właściwych stosunków interpersonalnych i kreowanie twórczej atmosfery w pracy- szczególnie w przypadku dyrektora,
6) realizowanie w szkole zadań edukacyjnych, wynikających z przyjętych przez organ prowadzący priorytetów w realizowanej lokalnej polityce oświatowej.
a) udział w zorganizowanych formach doskonalenia,
b) udział w doskonaleniu pracy innych nauczycieli (prowadzenie lekcji koleżeńskich, kierowanie zespołem przedmiotowym),
c) opieka metodyczna nad młodymi nauczycielami,
d) podnoszenie własnych kwalifikacji.
3. Dodatek motywacyjny nie należy się nauczycielom, którzy:
? nie angażują się do wykonywania prac dodatkowych na rzecz szkoły poza obowiązkami wynikającymi ze statutu,
? przebywają na urlopach zdrowotnych, wychowawczych, macierzyńskich (nabywają ponownie uprawnienia po przepracowaniu 1/2 roku),
? są zatrudnieni na czas określony (po raz pierwszy w danej placówce), nie dłużej niż l rok,
? przebywają dłużej niż 3 miesiące na ciągłym zwolnieniu lekarskim (z wyjątkiem wypadku przy pracy w danym roku szkolnym),
? po raz pierwszy podejmują pracę w szkole (nabywają uprawnienia po przepracowaniu l roku),
? są zatrudnieni w wymiarze mniejszym niż ½ etatu,
? nauczyciel, który otrzymał karę dyscyplinarną.
4. Dodatek motywacyjny wypłacany jest z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

 

Rozdział IV
Dodatek funkcyjny

§ 6. 1. Nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko dyrektora lub wicedyrektora albo inne stanowisko kierownicze przewidziane w statucie placówki, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości określonej w poniższej tabeli:
 

 

Lp.
Stanowisko kierownicze
Miesięcznie w złotych do
1.
Przedszkola:
a.      dyrektor przedszkola czynnego
·         do 5 godzin dziennie;
·         ponad 5 godzin dziennie;
b.      wicedyrektor;
c.      wychowawca przedszkola
 
 
350
450
300
 60
2.
Szkoły podstawowe, gimnazja,
a.      dyrektor szkoły liczącej:
·         do 8  oddziałów,
·      9 - 16  oddziałów,
·      17 - 24  oddziałów;
·      25 i więcej oddziałów;
b.      wicedyrektor;
c.      wychowawca klasy;
d.      opiekun stażu.
 
 
 500
650
800
    1000
450
 100
 50

2. Dodatek funkcyjny przysługuje również nauczycielowi z tytułu: sprawowania funkcji opiekuna stażu i wychowawcy klasy.
3. Dodatek funkcyjny przysługuje również nauczycielowi, któremu powierzono obowiązki kierownicze w zastępstwie. Prawo do dodatku powstaje od l dnia miesiąca pełnienia obowiązków i wygasa z 1 dniem miesiąca następującego po zaprzestaniu pełnienia tych obowiązków.
4. Wysokość dodatku funkcyjnego w granicach określonych tabelą ustala dla dyrektorów placówek Burmistrz Miasta, a dla wicedyrektorów oraz innych nauczycieli uprawnionych dyrektor placówki.
5. Przy ustalaniu wysokości dodatku funkcyjnego bierze się pod uwagę liczbę dzieci, oddziałów, liczbę pracowników, liczbę kadry kierowniczej, warunki organizacyjne placówki, zmianowość, stan techniczny i liczbę budynków itd.
6. W razie zbiegu tytułów do dwóch lub więcej dodatków funkcyjnych nauczycielowi przysługują wszystkie.
7. Prawo do dodatku funkcyjnego powstaje od l dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powierzenie stanowiska kierowniczego, jeżeli powierzenie nastąpiło od l dnia miesiąca, to od tego dnia.
8. Dodatek funkcyjny nie przysługuje w okresie:
1) nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy,
2) urlopu dla poratowania zdrowia,
3) zaprzestania pełnienia obowiązków z innych powodów.
9. Dodatek funkcyjny wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.


Rozdział V
Dodatki za warunki pracy

§ 7.1 Wykaz trudnych i uciążliwych warunków pracy stanowiący podstawę do przyznania dodatku z tego tytułu określa § 8 i § 9 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.
2. Nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach przysługują z tego tytułu dodatki „za warunki pracy".
3. Za pracę w warunkach trudnych uznaje się prowadzenie zajęć, o których mowa w § 8 rozporządzenia w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego.
4. Wysokość dodatku za trudne warunki wynosi 10% osobistego wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli i wychowawców pracujących w warunkach określonych w § 8 rozporządzenia.
5. Za pracę w warunkach uciążliwych uznaje się prowadzenie zajęć, o których mowa w § 9 rozporządzenia w sprawcie minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego.
6. Wysokość dodatków za uciążliwe warunki pracy, o których mowa w § 9 rozporządzenia jest równa 10% osobistego wynagrodzenia zasadniczego.
7. Dodatki wypłaca się proporcjonalnie do realizowanego przez nauczycieli, w tym pełniących funkcje kierownicze, obowiązującego pensum w warunkach trudnych lub uciążliwych.
8. W razie zbiegu prawa do dodatków, o których mowa w ust. 3 i ust. 5 nauczycielowi przysługują obydwa dodatki.

 

Rozdział VI
Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe
oraz za godziny doraźnych zastępstw.

§ 8. 1. W szczególnych przypadkach, podyktowanych wyłącznie koniecznością realizacji programu nauczania w szkołach lub zapewnieniem opieki w placówkach opiekuńczo - wychowawczych, nauczyciel może być zobowiązany do odpłatnej pracy w godzinach ponadwymiarowych, zgodnie z posiadaną specjalnością, których liczba nie może przekroczyć ¼ tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć. Przydzielenie nauczycielowi większej liczby godzin ponadwymiarowych może nastąpić wyłącznie za jego zgodą, jednak w wymiarze nie przekraczającym ½ tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć. Przydzielenie godzin ponadwymiarowych dyrektorom wymaga zgody Burmistrza Miasta.
2. Przez godzinę ponadwymiarową rozumie się przydzieloną nauczycielowi godzinę zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
3. Przez godzinę doraźnego zastępstwa rozumie się przydzieloną nauczycielowi godzinę zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, której realizacja następuje w zastępstwie nieobecnego nauczyciela.
4. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową ustala się dzieląc stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkami za warunki pracy) przez miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć realizowanych przez nauczyciela.
Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przydzielone w planie organizacyjnym nie przysługuje za dni, w których nauczyciel nie realizuje zajęć z powodu przerw przewidzianych przepisami o organizacji roku szkolnego, rozpoczynania lub kończenia zajęć w środku tygodnia oraz za dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy.
5. Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw w tygodniach, w których przypadają dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy lub dni ustawowo wolne od pracy oraz w tygodniach, w których zajęcia rozpoczynają lub kończą w środku tygodnia — za podstawę ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje się tygodniowy wymiar zajęć określony w Karcie Nauczyciela, pomniejszony o 1/5 tego wymiaru lub ¼ (gdy dla nauczyciela ustalono czterodniowy tydzień pracy) za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy lub dzień ustawowo wolny od pracy. Liczba godzin ponadwymiarowych, za które nie przysługuje wynagrodzenie w takim tygodniu, nie może być jednak większa niż liczba godzin przydzielonych w planie organizacyjnym.
6. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe oraz doraźnych zastępstw wypłaca się według stawki osobistego zaszeregowania nauczyciela, z uwzględnieniem dodatków za warunki pracy.
7. Dyrektorowi szkoły nie przysługuje prawo do wynagrodzenia z tytułu zrealizowanych godzin zastępstw doraźnych.
8. Wynagrodzenie za godziny doraźnych zastępstw przysługuje w wysokości jak za godziny ponadwymiarowe.
9. Przydzielenie godzin doraźnych zastępstw powinno zapewnić realizację programu nauczania.
10. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa wypłaca się z dołu.

 

Rozdział VII
Nagrody ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli
za ich osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze

§ 9. 1. Tworzy się specjalny fundusz na nagrody dla nauczycieli za ich osiągnięcia w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, w tym realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, oraz realizacji innych zadań statutowych szkoły, który stanowi 1% planowanego rocznego funduszu ich wynagrodzeń osobowych:
1) 80 % środków funduszu przeznacza się na nagrody dyrektora;
2) 20 % środków funduszu przeznacza się na nagrody organu prowadzącego.
2. Nagrody nauczycielom przyznają:
3) ze środków, o których mowa w ust. l pkt. l - dyrektor ;
4) ze środków, o których mowa w ust. l pkt. 2 - Burmistrz Barlinka po zasięgnięciu opinii Komisji ds. Nagród Burmistrza;
5) wnioski o nagrody (dyrektora, burmistrza, kuratora i ministra) dla nauczycieli opiniuje Rada Pedagogiczna;
6) wniosek o nagrodę (burmistrza, kuratora i ministra) dla dyrektora placówki opiniuje nadzór pedagogiczny.
3. Kryteria i tryb przyznawania nagród.
Nagroda, o której mowa w ust.1, może być przyznana nauczycielowi po przepracowaniu w szkole co najmniej roku, który spełnia odpowiednio co najmniej 3 z następujących kryteriów:
1) w zakresie pracy dydaktycznej:
a) osiąga dobre wyniki w nauczaniu potwierdzone w sprawdzianach i egzaminach uczniów, przeprowadzanych przez okręgowe komisje egzaminacyjne,
b) podejmuje działalność innowacyjną w zakresie wdrażania nowatorskich metod nauczania i wychowania, opracowywania autorskich programów i publikacji,
c) osiąga dobre wyniki w nauczaniu, potwierdzone zakwalifikowaniem uczniów do udziału w zawodach okręgowych lub centralnych, ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych, zajęciem przez uczniów (zespół uczniów) I – III miejsca w konkursach, zawodach, przeglądach i festiwalach wojewódzkich i ogólnopolskich,
2) w zakresie pracy wychowawczej:
a) posiada udokumentowane osiągnięcia w pracy z uczniami mającymi trudności w nauce,
b) przygotowuje i wzorowo organizuje uroczystości szkolne lub środowiskowe,
c) prowadzi znaczącą działalność wychowawczą w klasie, szkole przez organizowanie wycieczek, udział uczniów w spektaklach teatralnych, koncertach, wystawach i spotkaniach,
d) organizuje imprezy kulturalne, sportowe, rekreacyjne i wypoczynkowe,
3) w zakresie pracy opiekuńczej:
a) zapewnia pomoc i opiekę uczniom lub wychowankom będącym w trudnej sytuacji materialnej i życiowej, pochodzącym z rodzin ubogich i patologicznych,
b) prowadzi działalność mającą na celu zapobieganie i zwalczanie przejawów patologii społecznej wśród dzieci i młodzieży, w szczególności narkomani i alkoholizmu,
c) organizuje współpracę szkoły z jednostkami systemu ochrony zdrowia, policji, organizacjami i stowarzyszeniami oraz rodzicami w zakresie zapobiegania i usuwania przejawów patologii społecznej i niedostosowania społecznego
młodzieży,
d) organizuje udział rodziców w życiu szkoły, rozwija formy współdziałania szkoły z rodzicami.
4) w zakresie realizacji innych zadań statutowych szkoły, polegającej na:
a) udziale w zorganizowanych formach doskonalenia zawodowego,
b) udzielaniu aktywnej pomocy w adaptacji zawodowej nauczycieli podejmujących prace w zawodzie nauczyciela.
4. Wnioski o nagrodę Burmistrza mogą składać:
a) kierownik Referatu Oświaty,
b) dyrektorzy szkół,
c) organizacje związkowe,
2. Wnioski o nagrodę Burmistrza składa się do dnia 20 września każdego roku.
3. Wnioski o nagrodę Burmistrza należy składać na formularzu stanowiącym załącznik do niniejszego Regulaminu.
5. Nauczyciel, któremu została przyznana nagroda otrzymuje pisemną informację o jej przyznaniu, której odpis zamieszcza się w jego aktach osobowych.
6. Nagrody za osiągnięcia w pracy przyznaje się z okazji:
1) Dnia Edukacji Narodowej;
2) święta szkoły, innej uroczystości szkolnej lub środowiskowej.

 

Rozdział VIII
Wynagrodzenia odrębne i za zajęcia dodatkowe

§ 10.1. Nauczycielom zatrudnionym w szkołach, w których praca odbywa się we wszystkie dni tygodnia, którzy realizują zajęcia w dniu wolnym od pracy i nie otrzymują za ten dzień innego dnia wolnego od pracy, przysługuje odrębne wynagrodzenie za wszystkie godziny efektywnie przepracowane w tym dniu, płatne jak za godziny ponadwymiarowe.
2. Nauczycielom zatrudnionym w szkołach nie wymienionych w ust. l, którzy w dniu
wolnym od pracy realizują planowe i odpowiednio udokumentowane zorganizowane zajęcia dydaktyczne i opiekuńczo - wychowawcze, a nie otrzymują za ten dzień innego dnia wolnego, przysługuje odrębne wynagrodzenie za każdą godzinę pracy, obliczone jak za godziną ponadwymiarową. Nauczycielom zajmującym stanowiska kierownicze, sprawującym w dniu wolnym od pracy nadzór nad przebiegiem zajęć dydaktycznych i wychowawczo -opiekuńczych, nie przysługuje z tego tytułu dodatkowe wynagrodzenie.
1) Nauczycielom zatrudnionym w szkołach nie wymienionych w ust. l, którzy w dniu wolnym od pracy realizują planowe i odpowiednio udokumentowane zorganizowane zajęcia dydaktyczne i opiekuńczo – wychowawcze na wycieczkach szkolnych (biwakach), a nie otrzymują za ten dzień innego dnia wolnego, przysługuje odrębne wynagrodzenie za każdą godzinę pracy, obliczone jak za godziną ponadwymiarową nie więcej niż za 8 godzin.
3. Przepisów ust. l i 2 nie stosuje się do nauczycieli placówek wychowania pozaszkolnego i szkół zaocznych, którzy za pracę w dniu wolnym od pracy powinni otrzymać inny dzień wolny od pracy.

 

Rozdział IX
Dodatek mieszkaniowy

§ 11.1. Zasady przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.
1) Nauczyciel zatrudniony na terenie wiejskim oraz w mieście liczącym do 5000 mieszkańców ma prawo do lokalu mieszkalnego na terenie gminy, w której położona jest szkoła.
2) Obowiązek realizacji uprawnień nauczyciela, o którym mowa w ust. l, należy do dyrektora szkoły i organu prowadzącego szkołę.
3) Nauczycielowi, o którym mowa w ust. l, posiadającemu kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela, przysługuje nauczycielski dodatek mieszkaniowy.
4) Nauczyciel po przejściu na emeryturę lub rentę zachowuje prawo do zajmowania mieszkania. Prawo to służy także małżonkowi nauczyciela emeryta (rencisty) oraz dzieciom pozostającym na jego utrzymaniu i prowadzącym z nim wspólne gospodarstwo domowe.
2. Wysokość dodatku mieszkaniowego.
1) Nauczycielowi, o którym mowa w § 11 przysługuje nauczycielski dodatek mieszkaniowy, zwany dalej „dodatkiem", w wysokości uzależnionej od liczby członków rodziny, wypłacany co miesiąc w wysokości:
• dla l osoby - 45,00 zł;
• dla 2 osób - 60,00 zł;
• dla 3 osób - 75,00 zł;
• dla 4 osób i więcej - 90,00 zł.
2) Do osób, o których mowa w ust. l, zalicza się nauczyciela oraz wspólnie z nim zamieszkujących: współmałżonka, dzieci małoletnie oraz uczące się, a także rodziców pozostających na jego wyłącznym utrzymaniu.
3) Nauczycielowi i jego współmałżonkowi, będącemu także nauczycielem, stale z nim zamieszkującemu, przysługuje tylko jeden dodatek w wysokości określonej w ust. 1. Małżonkowie wspólnie określają pracodawcy, który będzie im wypłacał dodatek.
4) Dodatek przysługuje nauczycielowi niezależnie od tytułu prawnego do zajmowanego przez niego lokalu mieszkalnego.
5) Dodatek przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek o jego przyznanie.
6) Dodatek przyznaje się na wniosek nauczyciela lub wspólny wniosek nauczycieli będących współmałżonkami, z uwzględnieniem ust. 2.
7) Nauczycielowi dodatek przyznaje dyrektor szkoły, a dyrektorowi szkoły — organ prowadzący szkoły.
 


Rozdział X
Zasady udzielania i rozmiar zniżek nauczycielom,
którym powierzono stanowisko kierownicze.

§ 12. Nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach, obniża się tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, określonych art. 42, ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela. Tygodniowy wymiar godzin kadry kierowniczej szkoły zależy od jej stanu organizacyjnego i wynosi:

 

Lp.
Stanowisko kierownicze
Tygodniowy
wymiar zajęć
1.
Dyrektor szkoły, przedszkola każdego typu liczącej:
­         do 4 oddziałów;
­         5 - 6 oddziałów;
­         7 - 8 oddziałów;
­         9 - 16 oddziałów;
­         17 i więcej oddziałów.
 
12
10
 8
 5
 3
2.
Wicedyrektor szkoły, przedszkola o liczbie:
­         7 - 8 oddziałów;
­         9 - 16 oddziałów;
­         17 i więcej oddziałów.
 
12
 9
 7


§ 13. Organ prowadzący szkołę w ramach posiadanych środków finansowych może w uzasadnionych przypadkach zwolnić dyrektora szkoły, placówki od obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć określonego w art. 42, ust. 3 Karty Nauczyciela.


Rozdział XI
Przepisy końcowe

§ 14. 1. Nauczycielom zatrudnionym w niepełnym wymiarze godzin przysługuje wynagrodzenie w wysokości proporcjonalnej do wymiaru zajęć określonego w umowie o pracę.
2. Nauczycielowi nie przysługuje wynagrodzenie za czas nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy, a także za inne okresy, za które na podstawie odrębnych przepisów nie przysługuje wynagrodzenie.
3. Stawkę wynagrodzenia za jeden dzień niewykonania pracy z przyczyn wymienionych w ust. 2 ustala się dzieląc wszystkie składniki wynagrodzenia wypłacane z góry przez 30.
4. Wysokość wynagrodzenia za okresy, o których mowa w ust. 2, oblicza się mnożąc liczbę dni niewykonywania pracy przez stawkę określoną w ust. 3.


§ 15. Traci moc Uchwała Nr XXXI/402/2008 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 27 listopada 2008 r. w sprawie regulaminu określającego zasady wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Barlinek (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego Nr 3, poz. 107 )


§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Barlinka.


§ 17. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 01 stycznia 2009 roku.
 

 

Ilość odwiedzin: 5699
Nazwa dokumentu: UCHWAŁA NR XXXVII/555/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 26 marca2009r.
Skrócony opis: w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Barlinek.
Podmiot udostępniający: Rada Miejska w Barlinku
Osoba, która wytworzyła informację: Pracownicy Urzędu Miejskiego w Barlinku
Osoba, która odpowiada za treść: Pracownicy Urzędu Miejskiego w Barlinku
Osoba, która wprowadzała dane: Piotr Uberman
Data wytworzenia informacji: 2009-03-30 10:51:52
Data udostępnienia informacji: 2009-03-30 10:51:52
Data ostatniej aktualizacji: 2009-03-30 11:10:29

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner