logo
Wersja dla niedowidzących
Informacja dla niesłyszących
  Urząd Miejski w Barlinku
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 MIASTO I GMINA BARLINEK
minus Dane teleadresowe
 RADA MIEJSKA
minus Radni
minus Komisje
minus Głosowania
minus Interpelacje i zapytania
minus Kalendarz posiedzeń
minus Transmisja i nagrania
minus Projekty Uchwał
plus Protokoły Rady Miejskiej
minus Uchwały
 ORGANA WŁADZY
minus Burmistrz Barlinka
minus Zastępca Burmistrza
minus Sekretarz
minus Skarbnik
plus Rada Miejska
minus Zadania i kompetencje
plus Oświadczenia majątkowe
 PRAWO LOKALNE
minus Statut
minus Regulamin organizacyjny
minus Uchwały
   minus Uchwały VIII kadencji Rady Miejskiej
   plus Uchwały 2018
   plus Uchwały 2017
   plus Uchwały 2016
   plus Uchwały 2015
   plus Uchwały 2014
   plus Uchwały 2013
   plus Uchwały 2012
   plus Uchwały 2011
   plus Uchwały 2010
   plus Uchwały 2009
   plus Uchwały 2008
   minus Uchwały 2007
      plus IV Sesja Rady Miejskiej
      plus V Sesja Rady Miejskiej
      plus VI Sesja Rady Miejskiej
      plus VII Sesja Rady Miejskiej
      plus VIII Sesja Rady Miejskiej
      minus IX Sesja Rady Miejskiej
      plus X Sesja Rady Miejskiej
      minus XI Sesja Rady Miejskiej
         minus Uchwała Nr XI/91/2007
         minus Uchwała Nr XI/92/2007
         minus Uchwała Nr XI/93/2007
         minus Uchwała Nr XI/94/2007
         minus Uchwała Nr XI/95/2007
         minus Uchwała Nr XI/96/2007
         minus Uchwała Nr XI/97/2007
         minus Uchwała Nr XI/98/2007
         minus Uchwała Nr XI/99/2007
         minus Uchwała Nr XI/100/2007
      plus XII Sesja Rady Miejskiej
      plus XIII Sesja Rady Miejskiej
      plus XIV Sesja Rady Miejskiej
      plus XV Sesja Rady Miejskiej
      plus XVI Sesja Rady Miejskiej
   plus Uchwały 2005
   plus Uchwały 2006
   plus Uchwały 2004
   plus Uchwały 2003
   plus Uchwały 2002
plus Zarządzenia
plus Plany, strategie i programy
 PODMIOTY GMINY
minus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
 URZĄD MIEJSKI
minus Struktura organizacyjna
minus Przyjęcia interesantów
minus Godziny urzędowania
 INFORMACJE
plus Jak załatwić sprawę ?
plus Sprawozdania Burmistrza
plus Raport o stanie Gminy Barlinek
plus Organizacje pozarządowe
plus Przeciwdziałanie uzależnieniom oraz przemocy w rodzinie
plus Budżet
plus Kontrole
plus Ogłoszenia
plus Zamówienia publiczne
plus Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
minus Obwieszczenia
plus Obrót nieruchomościami gminnymi
plus Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
plus Rejestry i ewidencje
plus Ochrona środowiska
plus Podatki lokalne
minus Nieodpłatna pomoc prawna
minus Informacje nieudostępnione
plus Instrukcja obsługi biuletynu
plus RODO
minus Przejrzysta Polska
plus DOBRE PRAWO - DOBRA GMINA
plus Petycje, skargi, wnioski
plus Zgromadzenia
minus Zarządzanie kryzysowe
 WYBORY
plus Wybory do Sejmu i Senatu 2019
plus Wybory Ławników /kadencja 2020 - 2023/
plus Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019
plus Wybory Samorządowe 2018
 AKTY PRAWNE I PORADNIKI
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego
 INNE
minus Redakcja Biuletynu
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
A A A


UCHWAŁA NR XI/91/2007
RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
z dnia 30 sierpnia 2007 r.

w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Barlinek


Na podstawie art. 53, ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zm. z 2002 r. Dz U Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327), oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz U Nr 249, poz. 2104, , zm. z 2005 r. Dz U Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832 i z 2007 r. Nr 88, poz. 587), uchwala się co następuje:

§ 1. 1. Ustala siÄ™ szczegÃłÅ‚owy tryb i zakres prac nad projektem uchwaÅ‚y budżetowej na nastÄ™pny rok budżetowy, zwany rokiem planowym, ujÄ™tych w harmonogramie stanowiÄ…cym zaÅ‚Ä…cznik do niniejszej uchwaÅ‚y.
2. Kierownicy referatÃłw, dyrektorzy i kierownicy jednostek gminnych opracowujÄ… plany rzeczowe oraz projekty planÃłw finansowych w odniesieniu do nadzorowanych i wykonywanych zadaÅ„, oddzielnie dla każdej jednostki organizacyjnej, i przedkÅ‚adajÄ… je Skarbnikowi Barlinka w terminach wynikajÄ…cych z harmonogramu, o ktÃłrych mowa w ust. 1.

§ 2. Projekty planÃłw, o ktÃłrych mowa w § 1, ust. 2 opracowywane sÄ… na podstawie:
1/ wskazÃłwek Rady Miejskiej do projektu budżetu,
2/ aktualnego poziomu cen (stawek, taryf, opÅ‚at i podatkÃłw), z uwzglÄ™dnieniem zmian wchodzÄ…cych w życie z dniem 1 stycznia roku planowego,
3/ zakładanej prognozy wzrostu cen w roku planowym,
4/ istniejącego w roku poprzedzającym rok planowy stanu organizacyjnego jednostek finansowanych z budżetu gminy, z uwzględnieniem jednostek przewidzianych do utworzenia bądź likwidacji w roku planowym,
5/ przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzajÄ…cego rok planowy,
6/ stawek wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy.

§ 3. Na podstawie przedÅ‚ożonych materiaÅ‚Ãłw planistycznych a także prognozy kwoty dochodÃłw wÅ‚asnych gminy, dotacji celowych na realizacjÄ™ zadaÅ„ wÅ‚asnych i zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej, oraz subwencji ogÃłlnej z budżetu paÅ„stwa, Skarbnik Barlinka sporzÄ…dza wstÄ™pne zestawienie dochodÃłw i wydatkÃłw do projektu budżetu, w terminie wynikajÄ…cym z harmonogramu, o ktÃłrym mowa w § 1, ust. 1.

§ 4. 1. Burmistrz Barlinka przygotowuje:
1/ projekt uchwaÅ‚y budżetowej na podstawie materiaÅ‚Ãłw sporzÄ…dzonych przez Skarbnika Barlinka,
2/ informacjÄ™ o stanie mienia komunalnego.
2. Projekt uchwały budżetowej oraz informację o stanie mienia komunalnego Burmistrz przedkłada w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok planowy:
1/ Radzie Miejskiej;
2/ Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Szczecinie celem zaopiniowania.

§ 5. 1. Burmistrz w terminie 7 dni od przedÅ‚ożenia Radzie Miejskiej projektu uchwaÅ‚y budżetowej, przekazuje podlegÅ‚ym jednostkom gminnym niezbÄ™dne informacje do opracowania skorygowanych projektÃłw ich planÃłw finansowych.
2. Dyrektorzy i kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych w terminie 15 dni od otrzymania informacji, o ktÃłrych mowa w ust. 1, ale nie pÃłÅºniej niż do 7 grudnia roku poprzedzajÄ…cego rok planowy, opracowujÄ… ostateczne projekty planÃłw finansowych i przekazujÄ… je Burmistrzowi.

§ 6. 1. Projekt uchwały budżetowej obejmuje:
1/ prognozowane dochody budżetu Gminy, z wyodrÄ™bnieniem dochodÃłw wÅ‚asnych oraz dotacji na zadania zlecone z zakresu administracji rzÄ…dowej i pozostaÅ‚e, w podziale na dziaÅ‚y, rozdziaÅ‚ i paragrafy klasyfikacji budżetowej, oraz na dochody bieżące i majÄ…tkowe,
2/ wydatki budżetu Gminy w podziale na dziaÅ‚y, rozdziaÅ‚y i paragrafy klasyfikacji budżetowej, z wyodrÄ™bnieniem wydatkÃłw na zadania wÅ‚asne oraz na zadania zlecone z zakresu administracji rzÄ…dowej i pozostaÅ‚e, z wyszczegÃłlnieniem:
a/ wydatkÃłw bieżących, w tym: 
- wynagrodzeÅ„ i pochodnych od wynagrodzeÅ„, 
- dotacji, 
- wydatkÃłw na obsÅ‚ugÄ™ dÅ‚ugu gminy,
- wydatkÃłw z tytuÅ‚u porÄ™czeÅ„ i gwarancji udzielonych przez gminÄ™,
b/ wydatkÃłw majÄ…tkowych;
3/ źrÃłdÅ‚a pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetowej,
4/ przychody i rozchody budżetu gminy,
5/ wydatki zwiÄ…zane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrÄ™bnieniem wydatkÃłw na finansowanie poszczegÃłlnych programÃłw,
6/ wydatki na programy i projekty realizowane ze Å›rodkÃłw pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz Å›rodkÃłw pochodzÄ…cych ze źrÃłdeÅ‚ zagranicznych, nie podlegajÄ…cych zwrotowi,
7/ plany przychodÃłw i wydatkÃłw zakÅ‚adÃłw budżetowych i dochodÃłw wÅ‚asnych jednostek budżetowych,
8/ plany wydatkÃłw szkÃłÅ‚ podstawowych i gimnazjÃłw, z podziaÅ‚em na dziaÅ‚, rozdziaÅ‚y i paragrafy.
9/ plany przychodÃłw i wydatkÃłw funduszy celowych,
10/ limit zobowiÄ…zaÅ„ z tytuÅ‚u zaciÄ…ganych kredytÃłw i pożyczek oraz emitowanych papierÃłw wartoÅ›ciowych, o ktÃłrych mowa w art. 82, ust. 1 ustawy o finansach publicznych z dn. 30 czerwca 2005 r.
11/ upoważnienia dla Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
a/ na finansowanie wydatkÃłw, o ktÃłrych mowa w art. 166 ust. 1 ustawy o finansach publicznych z 30 czerwca 2005 r.
b/ z tytuÅ‚u umÃłw, ktÃłrych realizacja w roku nastÄ™pnym jest niezbÄ™dna dla zapewnienia ciÄ…gÅ‚oÅ›ci dziaÅ‚ania jednostki i termin zapÅ‚aty upÅ‚ywa w roku nastÄ™pnym,
12/ zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
13/ Zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztÃłw realizacji inwestycji przez zakÅ‚ady budżetowe
2. Uchwała budżetowa Gminy może zawierać:
1/ upoważnienie dla Burmistrza do zaciÄ…gania kredytÃłw i pożyczek oraz emisji papierÃłw wartoÅ›ciowych na pokrycie wystÄ™pujÄ…cego w ciÄ…gu roku budżetowego deficytu budżetu gminy,
2/ upoważnienie dla Burmistrza do:
a/ dokonywania innych zmian w planie wydatkÃłw, z wyÅ‚Ä…czeniem przeniesieÅ„ wydatkÃłw miÄ™dzy dziaÅ‚ami,
b/ przekazania niektÃłrych uprawnieÅ„ do dokonywania przeniesieÅ„ planowanych wydatkÃłw innym jednostkom organizacyjnym gminy.
3/ upoważnienie dla Burmistrza do przekazania uprawnieÅ„ jednostkom organizacyjnym gminy do zaciÄ…gania zobowiÄ…zaÅ„ z tytuÅ‚u umÃłw, ktÃłrych realizacja w roku nastÄ™pnym jest niezbÄ™dna dla zapewnienia ciÄ…gÅ‚oÅ›ci dziaÅ‚ania jednostki i termin zapÅ‚aty upÅ‚ywa w roku nastÄ™pnym,
4/ inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu gminy.

§ 7. Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz załącza:
1/ objaśnienia do projektu budżetu,
2/ informacjÄ™ o stanie mienia komunalnego.

§ 8. ObjaÅ›nienia o ktÃłrych mowa w § 7 pkt. 1 obejmujÄ…:
1/ opis prognozowanych kwot dochodÃłw ze wskazaniem sposobu i podstawy ich ustalania,
2/ opis planowanych kwot wydatkÃłw z podaniem zasad ich kalkulowania,
3/ informacje o źrÃłdÅ‚ach przychodÃłw oraz kierunkach wydatkÃłw zakÅ‚adÃłw budżetowych, dochodÃłw wÅ‚asnych jednostek budżetowych i funduszy celowych,
4/ omÃłwienie kwot przychodÃłw przeznaczonych na pokrycie deficytu budżetowego bÄ…dź kierunkÃłw rozdysponowania nadwyżki budżetowej.

§ 9. Informacja o stanie mienia komunalnego gminy obejmuje dane dotyczące:
1/ przysługujących gminie praw własności,
2/ innych niż wÅ‚asność praw majÄ…tkowych, w tym w szczegÃłlnoÅ›ci o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnoÅ›ciach, udziaÅ‚ach w spÃłÅ‚kach, akcjach, oraz posiadania,
3/ zmian w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt. 1 i 2, od dnia złożenia poprzedniej informacji,
4/ dochodÃłw uzyskanych z tytuÅ‚u wykonywania praw wÅ‚asnoÅ›ci i innych praw majÄ…tkowych oraz z wykonywania posiadania
5/ innych danych i informacji o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego gminy.

§ 10. 1. Przewodniczący Rady Miejskiej otrzymany projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi przekazuje niezwłocznie do zaopiniowania stałym Komisjom Rady.
2. Komisje Rady w terminie okreÅ›lonym w harmonogramie o ktÃłrym mowa w § 1, ust. 1 odbywajÄ… posiedzenia, na ktÃłrych opiniujÄ… projekt uchwaÅ‚y budżetowej.
3. Wprowadzenie zgÅ‚oszonych przez Komisje Rady propozycji zmian do projektu budżetu, polegajÄ…cych na zwiÄ™kszeniu wydatkÃłw nie majÄ…cych pokrycia w planowanych kwotach dochodÃłw lub zwiÄ™kszenie planowanych dochodÃłw, może nastÄ…pić tylko za zgodÄ… Burmistrza, po wskazaniu przez komisje dodatkowych źrÃłdeÅ‚ dochodÃłw.
4. Opinie poszczegÃłlnych komisji merytorycznych stanowiÄ… podstawÄ™ do sformuÅ‚owania opinii o projekcie budżetu przez KomisjÄ™ Finansowo “ BudżetowÄ… i Planowania Gospodarczego.


§ 11. 1.
Komisja Finansowo “ Budżetowa i Planowania Gospodarczego przekazuje niezwÅ‚ocznie Burmistrzowi pisemnÄ… opiniÄ™ o projekcie uchwaÅ‚y budżetowej.
2. Burmistrz w terminie 7 dni od daty otrzymania opinii o ktÃłrej mowa w ust. 1, ale nie pÃłÅºniej niż do 15 grudnia, dokonuje ewentualnych poprawek w projekcie uchwaÅ‚y budżetowej.

§ 12. Projekt porzÄ…dku sesji, na ktÃłrej uchwalany jest budżet, winien obejmować nastÄ™pujÄ…ce punkty:
1/ odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
2/ przedstawienie opinii komisji oraz wnioskÃłw radnych,
3/ odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
4/ przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii komisji, opinii RIO i wnioskÃłw radnych, 5/ dyskusjÄ™ nad wniesionymi poprawkami i ich przegÅ‚osowanie,
6/ głosowanie nad przyjęciem uchwały budżetowej.

§ 13. Traci moc uchwała Nr X/71/99 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 31 sierpnia 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy Barlinek.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Barlinka.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Podmiot udostępniający: UM Barlinek / Rada Miejska
Osoba, która wprowadzała dane: Cezary Krzyżanowski
Data wytworzenia informacji: 2007-09-06 09:12:35
Data udostępnienia informacji: 2007-09-06 09:12:35
Data ostatniej aktualizacji: 2007-09-06 09:16:57

Wersja do wydruku...

corner   corner