logo
Wersja dla niedowidzących
Informacja dla niesłyszących
  Urząd Miejski w Barlinku
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 MIASTO I GMINA BARLINEK
minus Dane teleadresowe
 RADA MIEJSKA
minus Radni
minus Komisje
minus Głosowania
minus Interpelacje i zapytania
minus Kalendarz posiedzeń
minus Transmisja i nagrania
minus Projekty Uchwał
plus Protokoły Rady Miejskiej
minus Uchwały
 ORGANA WŁADZY
minus Burmistrz Barlinka
minus Zastępca Burmistrza
minus Sekretarz
minus Skarbnik
plus Rada Miejska
minus Zadania i kompetencje
plus Oświadczenia majątkowe
 PRAWO LOKALNE
minus Statut
minus Regulamin organizacyjny
minus Uchwały
   minus Uchwały VIII kadencji Rady Miejskiej
   plus Uchwały 2018
   plus Uchwały 2017
   plus Uchwały 2016
   plus Uchwały 2015
   plus Uchwały 2014
   plus Uchwały 2013
   plus Uchwały 2012
   plus Uchwały 2011
   plus Uchwały 2010
   plus Uchwały 2009
   plus Uchwały 2008
   minus Uchwały 2007
      plus IV Sesja Rady Miejskiej
      plus V Sesja Rady Miejskiej
      plus VI Sesja Rady Miejskiej
      plus VII Sesja Rady Miejskiej
      plus VIII Sesja Rady Miejskiej
      minus IX Sesja Rady Miejskiej
      plus X Sesja Rady Miejskiej
      minus XI Sesja Rady Miejskiej
         minus Uchwała Nr XI/91/2007
         minus Uchwała Nr XI/92/2007
         minus Uchwała Nr XI/93/2007
         minus Uchwała Nr XI/94/2007
         minus Uchwała Nr XI/95/2007
         minus Uchwała Nr XI/96/2007
         minus Uchwała Nr XI/97/2007
         minus Uchwała Nr XI/98/2007
         minus Uchwała Nr XI/99/2007
         minus Uchwała Nr XI/100/2007
      plus XII Sesja Rady Miejskiej
      plus XIII Sesja Rady Miejskiej
      plus XIV Sesja Rady Miejskiej
      plus XV Sesja Rady Miejskiej
      plus XVI Sesja Rady Miejskiej
   plus Uchwały 2005
   plus Uchwały 2006
   plus Uchwały 2004
   plus Uchwały 2003
   plus Uchwały 2002
plus Zarządzenia
plus Plany, strategie i programy
 PODMIOTY GMINY
minus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
 URZĄD MIEJSKI
minus Struktura organizacyjna
minus Przyjęcia interesantów
minus Godziny urzędowania
 INFORMACJE
plus Jak załatwić sprawę ?
plus Sprawozdania Burmistrza
plus Raport o stanie Gminy Barlinek
plus Organizacje pozarządowe
plus Przeciwdziałanie uzależnieniom oraz przemocy w rodzinie
plus Budżet
plus Kontrole
plus Ogłoszenia
plus Zamówienia publiczne
plus Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
minus Obwieszczenia
plus Obrót nieruchomościami gminnymi
plus Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
plus Rejestry i ewidencje
plus Ochrona środowiska
plus Podatki lokalne
minus Nieodpłatna pomoc prawna
minus Informacje nieudostępnione
plus Instrukcja obsługi biuletynu
plus RODO
minus Przejrzysta Polska
plus DOBRE PRAWO - DOBRA GMINA
plus Petycje, skargi, wnioski
plus Zgromadzenia
minus Zarządzanie kryzysowe
 WYBORY
plus Wybory do Sejmu i Senatu 2019
plus Wybory Ławników /kadencja 2020 - 2023/
plus Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019
plus Wybory Samorządowe 2018
 AKTY PRAWNE I PORADNIKI
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego
 INNE
minus Redakcja Biuletynu
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
A A A


UCHWAŁA NR XI/91/2007
RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
z dnia 30 sierpnia 2007 r.

w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Barlinek


Na podstawie art. 53, ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zm. z 2002 r. Dz U Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327), oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz U Nr 249, poz. 2104, , zm. z 2005 r. Dz U Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832 i z 2007 r. Nr 88, poz. 587), uchwala się co następuje:

§ 1. 1. Ustala się szczegółowy tryb i zakres prac nad projektem uchwały budżetowej na następny rok budżetowy, zwany rokiem planowym, ujętych w harmonogramie stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
2. Kierownicy referatów, dyrektorzy i kierownicy jednostek gminnych opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów finansowych w odniesieniu do nadzorowanych i wykonywanych zadań, oddzielnie dla każdej jednostki organizacyjnej, i przedkładają je Skarbnikowi Barlinka w terminach wynikających z harmonogramu, o których mowa w ust. 1.

§ 2. Projekty planów, o których mowa w § 1, ust. 2 opracowywane są na podstawie:
1/ wskazówek Rady Miejskiej do projektu budżetu,
2/ aktualnego poziomu cen (stawek, taryf, opłat i podatków), z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku planowego,
3/ zakładanej prognozy wzrostu cen w roku planowym,
4/ istniejącego w roku poprzedzającym rok planowy stanu organizacyjnego jednostek finansowanych z budżetu gminy, z uwzględnieniem jednostek przewidzianych do utworzenia bądź likwidacji w roku planowym,
5/ przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok planowy,
6/ stawek wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy.

§ 3. Na podstawie przedłożonych materiałów planistycznych a także prognozy kwoty dochodów własnych gminy, dotacji celowych na realizację zadań własnych i zadań z zakresu administracji rządowej, oraz subwencji ogólnej z budżetu państwa, Skarbnik Barlinka sporządza wstępne zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu, w terminie wynikającym z harmonogramu, o którym mowa w § 1, ust. 1.

§ 4. 1. Burmistrz Barlinka przygotowuje:
1/ projekt uchwały budżetowej na podstawie materiałów sporządzonych przez Skarbnika Barlinka,
2/ informację o stanie mienia komunalnego.
2. Projekt uchwały budżetowej oraz informację o stanie mienia komunalnego Burmistrz przedkłada w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok planowy:
1/ Radzie Miejskiej;
2/ Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Szczecinie celem zaopiniowania.

§ 5. 1. Burmistrz w terminie 7 dni od przedłożenia Radzie Miejskiej projektu uchwały budżetowej, przekazuje podległym jednostkom gminnym niezbędne informacje do opracowania skorygowanych projektów ich planów finansowych.
2. Dyrektorzy i kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych w terminie 15 dni od otrzymania informacji, o których mowa w ust. 1, ale nie później niż do 7 grudnia roku poprzedzającego rok planowy, opracowują ostateczne projekty planów finansowych i przekazują je Burmistrzowi.

§ 6. 1. Projekt uchwały budżetowej obejmuje:
1/ prognozowane dochody budżetu Gminy, z wyodrębnieniem dochodów własnych oraz dotacji na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i pozostałe, w podziale na działy, rozdział i paragrafy klasyfikacji budżetowej, oraz na dochody bieżące i majątkowe,
2/ wydatki budżetu Gminy w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem wydatków na zadania własne oraz na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i pozostałe, z wyszczególnieniem:
a/ wydatków bieżących, w tym: 
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, 
- dotacji, 
- wydatków na obsługę długu gminy,
- wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę,
b/ wydatków majątkowych;
3/ źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetowej,
4/ przychody i rozchody budżetu gminy,
5/ wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
6/ wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi,
7/ plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych,
8/ plany wydatków szkół podstawowych i gimnazjów, z podziałem na dział, rozdziały i paragrafy.
9/ plany przychodów i wydatków funduszy celowych,
10/ limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, o których mowa w art. 82, ust. 1 ustawy o finansach publicznych z dn. 30 czerwca 2005 r.
11/ upoważnienia dla Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
a/ na finansowanie wydatków, o których mowa w art. 166 ust. 1 ustawy o finansach publicznych z 30 czerwca 2005 r.
b/ z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
12/ zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
13/ Zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji przez zakłady budżetowe
2. Uchwała budżetowa Gminy może zawierać:
1/ upoważnienie dla Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy,
2/ upoważnienie dla Burmistrza do:
a/ dokonywania innych zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
b/ przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy.
3/ upoważnienie dla Burmistrza do przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
4/ inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu gminy.

§ 7. Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz załącza:
1/ objaśnienia do projektu budżetu,
2/ informację o stanie mienia komunalnego.

§ 8. Objaśnienia o których mowa w § 7 pkt. 1 obejmują:
1/ opis prognozowanych kwot dochodów ze wskazaniem sposobu i podstawy ich ustalania,
2/ opis planowanych kwot wydatków z podaniem zasad ich kalkulowania,
3/ informacje o źródłach przychodów oraz kierunkach wydatków zakładów budżetowych, dochodów własnych jednostek budżetowych i funduszy celowych,
4/ omówienie kwot przychodów przeznaczonych na pokrycie deficytu budżetowego bądź kierunków rozdysponowania nadwyżki budżetowej.

§ 9. Informacja o stanie mienia komunalnego gminy obejmuje dane dotyczące:
1/ przysługujących gminie praw własności,
2/ innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach, oraz posiadania,
3/ zmian w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt. 1 i 2, od dnia złożenia poprzedniej informacji,
4/ dochodów uzyskanych z tytułu wykonywania praw własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania
5/ innych danych i informacji o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego gminy.

§ 10. 1. Przewodniczący Rady Miejskiej otrzymany projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi przekazuje niezwłocznie do zaopiniowania stałym Komisjom Rady.
2. Komisje Rady w terminie określonym w harmonogramie o którym mowa w § 1, ust. 1 odbywają posiedzenia, na których opiniują projekt uchwały budżetowej.
3. Wprowadzenie zgłoszonych przez Komisje Rady propozycji zmian do projektu budżetu, polegających na zwiększeniu wydatków nie mających pokrycia w planowanych kwotach dochodów lub zwiększenie planowanych dochodów, może nastąpić tylko za zgodą Burmistrza, po wskazaniu przez komisje dodatkowych źródeł dochodów.
4. Opinie poszczególnych komisji merytorycznych stanowią podstawę do sformułowania opinii o projekcie budżetu przez Komisję Finansowo – Budżetową i Planowania Gospodarczego.


§ 11. 1.
Komisja Finansowo – Budżetowa i Planowania Gospodarczego przekazuje niezwłocznie Burmistrzowi pisemną opinię o projekcie uchwały budżetowej.
2. Burmistrz w terminie 7 dni od daty otrzymania opinii o której mowa w ust. 1, ale nie później niż do 15 grudnia, dokonuje ewentualnych poprawek w projekcie uchwały budżetowej.

§ 12. Projekt porządku sesji, na której uchwalany jest budżet, winien obejmować następujące punkty:
1/ odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
2/ przedstawienie opinii komisji oraz wniosków radnych,
3/ odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
4/ przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii komisji, opinii RIO i wniosków radnych, 5/ dyskusję nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
6/ głosowanie nad przyjęciem uchwały budżetowej.

§ 13. Traci moc uchwała Nr X/71/99 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 31 sierpnia 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy Barlinek.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Barlinka.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki do pobrania: 2007-09-07 12:22:13 - Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XI/91/2007 - dokument MS Word (68.50 kB)

Ilość odwiedzin: 5231
Podmiot udostępniający: UM Barlinek / Rada Miejska
Osoba, która wprowadzała dane: Cezary Krzyżanowski
Data wytworzenia informacji: 2007-09-06 09:12:35
Data udostępnienia informacji: 2007-09-06 09:12:35
Data ostatniej aktualizacji: 2007-09-07 12:25:50

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner