Podstawa prawna:
- art. 15 ust. 2 i art. 47 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
1. Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego, wniosek o wymeldowanie z pobytu czasowego trwajacego ponad 3 miesiące lub wniosek wskazujący, że czynność meldunkowa została dokonana wadliwie.
2. Aktualny tytuł prawny do lokalu (przydział, odpis z księgi wieczystej) - kserokopia plus oryginał do wglądu.
3. Wyrok orzekający eksmisję, protokół z wykonanej eksmisji - kserokopia plus oryginał do wglądu.
4. Potwierdzenie wniesienia opłat.
II. OPŁATY:
1. Opłata skarbowa od:
- złożenia pełnomocnictwa - 17,00 zł.
- decyzji administracyjnej - 10,00 zł.
2. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Barlinku 34 8355 0009 0000 0387 2000 0016 (np. na poczcie, przelewem bankowym) i kasie Urzedu. Dowód zapłaty należy załączyć do wniosku.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY :
W ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Biuro Ewidencji Ludności, tel. 95 7462 - 450 w. 588 oraz 589
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji wydanej w pierwszej instancji stronie służy odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VI. UWAGI:
1. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być przetłumaczone przez biegłego tłumacza.
2. Z dniem uprawomocnienia się decyzji orzekającej o wymeldowaniu lub anulowaniu zameldowania, na osobie, której postepowanie dotyczyło, ciąży obowiązek wymiany dowodu osobistego w terminie 14 dni.
|