logo
Wersja dla niedowidzących
Informacja dla niesłyszących
  Urząd Miejski w Barlinku
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 MIASTO I GMINA BARLINEK
minus Dane teleadresowe
 RADA MIEJSKA
minus Radni
minus Komisje
minus Głosowania
minus Interpelacje i zapytania
minus Kalendarz posiedzeń
minus Transmisja i nagrania
minus Projekty Uchwał
plus Protokoły Rady Miejskiej
minus Uchwały
 ORGANA WŁADZY
minus Burmistrz Barlinka
minus Zastępca Burmistrza
minus Sekretarz
minus Skarbnik
plus Rada Miejska
minus Zadania i kompetencje
plus Oświadczenia majątkowe
 PRAWO LOKALNE
minus Statut
minus Regulamin organizacyjny
plus Uchwały
plus Zarządzenia
plus Plany, strategie i programy
 PODMIOTY GMINY
minus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
 URZĄD MIEJSKI
minus Struktura organizacyjna
minus Przyjęcia interesantów
minus Godziny urzędowania
 INFORMACJE
plus Jak załatwić sprawę ?
plus Sprawozdania Burmistrza
plus Raport o stanie Gminy Barlinek
plus Organizacje pozarządowe
plus Przeciwdziałanie uzależnieniom oraz przemocy w rodzinie
plus Budżet
plus Kontrole
plus Ogłoszenia
plus Zamówienia publiczne
plus Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
minus Obwieszczenia
plus Obrót nieruchomościami gminnymi
plus Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
plus Rejestry i ewidencje
plus Ochrona środowiska
plus Podatki lokalne
minus Nieodpłatna pomoc prawna
minus Informacje nieudostępnione
plus Instrukcja obsługi biuletynu
plus RODO
minus Przejrzysta Polska
plus DOBRE PRAWO - DOBRA GMINA
plus Petycje, skargi, wnioski
plus Zgromadzenia
minus Zarządzanie kryzysowe
 WYBORY
plus Wybory do Sejmu i Senatu 2019
plus Wybory Ławników /kadencja 2020 - 2023/
plus Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019
plus Wybory Samorządowe 2018
 AKTY PRAWNE I PORADNIKI
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego
 INNE
minus Redakcja Biuletynu
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
A A A


PROJEKT
UCHWAŁA NR ……/……./2009
RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
z dnia …………….. 2009 r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych na terenie Gminy Barlinek przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 07 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.), uchwala się co następuje:

§1. Dotacje dla niepublicznych przedszkoli, szkół oraz placówek oświatowych wymienionych w art. 2 pkt. 1, 2a i 2b ustawy o systemie oświaty zwanej dalej ustawą ustala się w wysokości przewidzianej w ustawie z tym, że:
1. Szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki otrzymują na każdego ucznia dotację w wysokości równej kwocie przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę Barlinek.
2. Szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych nie wymienione w pkt. 1 otrzymują na każdego ucznia dotację w wysokości 50% ustalonych w budżecie miasta wydatków bieżących ponoszonych w szkołach publicznych tego samego typu i rodzaju w przeliczeniu na jednego ucznia.
3. Niepubliczne przedszkola w wysokości co najmniej 75% ustalonych w budżecie gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia. Niepubliczne przedszkola prowadzące wychowanie przedszkolne w formach , o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art.14a, ust.7 ustawy, otrzymują dotację na każdego ucznia w wysokości 40% ustalonych w budżecie miasta wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym ze na ucznia niepełnosprawnego wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez jednostkę samorządu terytorialnego.
4. Od stycznia do momentu przekazania przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania informacji o wysokości finansowego standardu „A” podziału części oświatowej subwencji ogólnej obowiązującego w roku udzielenia dotacji, przy ustalaniu wysokości kwoty dotacji uwzględnia się wysokość standardu finansowego „A” obowiązującego w grudniu roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji. W miesiącu następującym po miesiącu przekazania przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania informacji o wysokości standardu finansowego „A” dokonuje się wyrównania kwot dotacji.

§2. 1. Dotację udziela się na wniosek osoby prawnej lub fizycznej prowadzącej przedszkole, szkołę, placówkę, na druku stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały, przedstawiony organowi dotującemu nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, wraz z określeniem:
1) nazwy i adresu podmiotu prowadzącego szkołę, przedszkole, placówkę;
2) daty i numeru zezwolenia na założenie publicznej szkoły lub placówki z art. 58 ust. 3 ustawy;
3) daty i numeru zaświadczenia o wpisie niepublicznej szkoły lub placówki do ewidencji prowadzonej przez Gminę, art. 82 ustawy oraz numeru i daty decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej;
4) planowej liczby uczniów;
5) nazwy i numeru konta bankowego, na które ma być przekazywana dotacja.
2. Do wniosku, o którym mowa w art. 1 dołącza się zobowiązanie wnioskodawcy do informowania organu dotującego o zmianach:
1) w nazwie i numerze konta bankowego, na które ma być przekazywana dotacja;
2) nazwy adresu osoby prawnej lub fizycznej prowadzącej szkołę lub placówkę;
3) adresu szkoły lub placówki.

§3. Dotacja przekazywana będzie w dwunastu miesięcznych ratach, w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca.

§4. 1. Podmiot prowadzący przedszkole, szkołę, placówkę przekazuje informacją o aktualnej miesięcznej liczbie uczniów w terminie do dnia 20 następnego miesiąca za miesiąc poprzedni na druku stanowiącym załącznik nr 2 do uchwały, oraz rozliczenie dotacji, raz na kwartał, na druku stanowiącym załącznik nr 3 do uchwały.
2. Kwota nadpłaconej dotacji miesięcznej zaliczana będzie w poczet dotacji udzielonej na miesiąc, w którym przedkładana jest informacja.
3. Brak rozliczenia dotacji, oraz informacji o aktualnej miesięcznej liczbie uczniów, stanowi podstawę do wstrzymania wypłaty kolejnych rat dotacji.
4. Ostatecznego rozliczenia udzielonych dotacji za okres roczny dokonuje się w oparciu o dane z informacji z ust. 1 w terminie do 31 stycznia roku następnego.
5.W ramach rozliczenia z ust.4 w terminie do 28 lutego, podmiotowi uprawnionemu przekazuje się wyrównanie kwoty dotacji należnej za rok poprzedni.
6. Dotacje udzielone, w części niewykorzystanej do końca roku budżetowego podlegają zwrotowi na rachunek Gminy Barlinek odpowiednio do dnia 15 lutego następnego roku.
7. W przypadku likwidacji szkoły lub placówki i występującej nadpłaty podmiot prowadzący szkołę lub placówkę zobowiązany jest w terminie do 30 dni od daty likwidacji do zwrotu kwoty dotacji nadpłaconej za rok poprzedni.
8. Zwrot dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości nastąpi do 28 lutego następującego po roku, w którym udzielono dotacji wraz z odsetkami, liczonymi jak od zaległości podatkowych.
9. Odsetki od dotacji podlegających zwrotowi nalicza się począwszy od dnia:
1) przekazania z budżetu dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem;
2) stwierdzenia nieprawidłowego naliczenia lub nienależnego pobrania dotacji.

§5. 1. Prawidłowość wykorzystania dotacji podlega kontroli.
2.Nie rzadziej niż raz w roku kalendarzowym osoba upoważniona przez Burmistrza Barlinka przeprowadzi kontrolę niepublicznego przedszkola.
3.Kontrola taka obejmuje dokumentację finansową, organizacyjną i dokumentację przebiegu nauczania, poprzez sprawdzenie zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazanych w informacjach, o których mowa w § 1 ust.1,2 i 3 oraz sprawdzenia prawidłowości wykorzystania dotacji zgodnie z zasadami określonymi w art. 90, ust.3 d ustawy o systemie oświaty.
4.Wynik przeprowadzonej kontroli przedstawia się w protokole kontroli, którego jeden egzemplarz otrzymuje osoba prowadząca przedszkole, szkolę, placówkę oświatową.

§6. 1. Jeżeli do przedszkola niepublicznego uczęszcza uczeń niebędący mieszkańcem Gminy Barlinek, gmina której mieszkańcem jest uczeń pokrywa koszty dotacji udzielonej uprzednio przedszkolu niepublicznemu przez Gminę Barlinek w wysokości przypadającej na jednego ucznia obliczoną wg zasad podanych w § 1, ust.3.
2. Podmiot prowadzący przedszkole, szkołę, placówkę w przypadku uczęszczania ucznia niebędącego mieszkańcem Gminy Barlinek przekazuje informację na druku stanowiącym załącznik nr 4 do uchwały.

§7. Traci moc Uchwała Nr XVII/176/2008 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 24 stycznia 2008 roku.

§8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Barlinka.

§9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

UZASADNIENIE

Nazwa dokumentu: Projekt Uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji
Skrócony opis: Tryb udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych na terenie Gminy Barlinek przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych oraz trybu
Podmiot udostępniający: UM Barlinek
Osoba, która wytworzyła informację: Ewa Patrzałek - Skarbnik Barlinka
Osoba, która odpowiada za treść: Ewa Patrzałek - Skarbnik Barlinka
Osoba, która wprowadzała dane: Magdalena Diaków
Data wytworzenia informacji: 2009-10-23 09:29:54
Data udostępnienia informacji: 2009-10-23 09:29:54
Data ostatniej aktualizacji: 2009-10-23 09:40:54

Wersja do wydruku...

corner   corner