BURMISTRZ BARLINKA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
INSPEKTORA DS. OCHRONY ŚRODOWISKA
W URZĘDZIE MIEJSKIM W BARLINKU
Nazwa i adres jednostki: Urząd Miejski w Barlinku, Referat Gospodarowania Nieruchomościami, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek
Zatrudnienie: Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie wyższe techniczne, administracyjne lub ochrona środowiska,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym samorządu terytorialnego,
- znajomość podstaw przepisów prawa w zakresie: ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy prawo zamówień publicznych, ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- umiejętność korzystania z przepisów prawa,
- doświadczenie zawodowe w zakresie pokrewnym z zadaniami przewidywanymi dla stanowiska pracy,
- pożądane cechy osobowości: umiejętność analitycznego myślenia oraz swoboda redagowania tekstów i wypowiedzi ustnych, umiejętność pracy indywidualnej oraz pracy w zespole, planowanie pracy własnej, pracy pod presją czasu, dokładność, samodzielność, komunikatywność, uczciwość i rzetelność,
- znajomość obsługi urządzeń biurowych i komputera, w szczególności programu Word, Excel, poczty elektronicznej,
- dyspozycyjność i mobilność, w tym prawo jazdy kat. B,
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracy:
- Zadania gminy wynikające z ustawy prawo wodne związane z gospodarowaniem wodami a w szczególności kształtowaniem i ochroną zasobów wodnych, korzystaniem z wód oraz zarządzanie zasobami wodnymi.
- Zadania gminy wynikające z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę oraz zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
- Zadania gminy wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska w zakresie ochrony wód, powietrza, przed hałasem, powierzchni ziemi, zasobów ziemi, polami elektromagnetycznymi.
- Zadania gminy wynikające z ustawy o gospodarce odpadami i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
- kontrola częstotliwości opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz sposobu pozbywania się osadów ściekowych,
- przygotowywanie wymagań oraz zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Zadania gminy wynikające z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (prowadzenie spraw związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych, rekultywacją, poprawianiem wartości użytkowej gruntów).
- Zadania gminy wynikające z ustawy prawo geologiczne i górnicze.
- Zadania gminy wynikające z ustawy o lasach.
- Zadania gminy wynikające z ustawy o rybactwie śródlądowym i prawo łowieckie dotyczące ochrony dziko występujących zwierząt.
- Prowadzenie spraw związanych z ewidencją wyrobów zawierających azbest na terenie gminy oraz realizacja programu utylizacji azbestu dla Gminy Barlinek (ustawa o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest, ustawa o odpadach, rozporządzenia).
- Opracowywanie potrzebnych dokumentów ( w tym projektów uchwał, analiz) wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
- Przygotowywanie i przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań, informacji i analiz dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Koordynowanie umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Barlinek.
- Planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wykonania zastępczego na wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne.
- Przygotowywanie informacji wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby, związanych z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.
- Wykonywanie innych obowiązków pracowniczych określonych odpowiednimi przepisami.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca biurowa w budynku piętrowym, (podjazd dla niepełnosprawnych, pomieszczenia socjalne oraz higieniczno-sanitarne niedostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, brak windy),
- pełen etat, 40 godzin tygodniowo,
- wysiłek umysłowy, sytuacje stresowe, konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji,
- częste kontakty z interesantami,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Barlinku w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty:
- Życiorys z opisem dotychczasowej działalności i doświadczenia zawodowego (CV), z podaniem danych umożliwiających kontakt, tj. adres, adres e-mail lub numer telefonu.
- List motywacyjny.
- Kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie*.
- Kopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz obywatelstwo polskie kandydata.
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
- Kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach przydatnych na stanowisku.
- Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, aktualne zaświadczenia).
- Referencje z dotychczasowych miejsc pracy (o ile kandydat jest w ich posiadaniu).
- Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie kandydata o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania rekrutacyjnego danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz.1202).
- Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na danym stanowisku.
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzane moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 ze zm.) oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202).”
Kopie dokumentów złożonych w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w biurze obsługi interesanta Urzędu Miejskiego w Barlinku w godzinach pracy Urzędu lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Barlinku, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko inspektora ds. ochrony środowiska w Urzędzie Miejskim w Barlinku” w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 sierpnia 2015 r. do godz.15:00.
Decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie w/w terminu nie będą rozpatrywane.
Inne informacje:
Komisja powołana przez Burmistrza Barlinka przeprowadzi nabór w dwóch etapach:
I etap - polegać będzie na analizie formalnej dokumentów,
II etap – polegać będzie na merytorycznej ocenie kandydatów, który może składać się z rozmowy kwalifikacyjnej lub testu kwalifikacyjnego.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Dodatkowo lista kandydatów będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego (www.bip.barlinek.pl) oraz na tablicy informacyjnej UM.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku ( www.bip.barlinek.pl ) oraz na tablicy informacyjnej UM.
Dodatkowe informacje w sprawie naboru można uzyskać pod numerem tel. 0-95 746 55 44.
* Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, stanowi załącznik Nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 ze zm.)
Pracodawca zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.