UCHWAŁA NR XIV/129/2007
RADY MIEJSKIEJ w Barlinku
Z DNIA 25 października 2007 ROKU
zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia medalu „Za zasługi dla Barlinka”.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz.1591; z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz.1271, Nr 214 poz.1806; z 2003r. Nr 80 poz.717, Nr 162 poz.1568; z 2004r. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203; z 2005r. Nr 172 poz.1441, 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17 poz.128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 Nr 48, poz. 327 ) uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XI/95/95 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 30 sierpnia 1995 r. w sprawie ustanowienia medalu „Za zasługi dla Barlinka”, Regulamin przyznawania medalu stanowiący załącznik Nr 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Medal „Za zasługi dla Barlinka” jest lokalnym odznaczeniem za szczególne zasługi oddane miastu i gminie Barlinek.
§ 2. Medal przedstawia: na stronie awersowej – gęsiarkę i herb miasta Barlinka; na stronie rewersowej napis – „Rada Miejska za zasługi dla Barlinka”.
§ 3. Medal może być przyznawany indywidualnie i zbiorowo:
1. Indywidualnie mieszkańcom gminy Barlinek oraz osobom spoza gminy działającym na jej rzecz.
2. Zbiorowo: zakładom i instytucjom, przedsiębiorstwom oraz organizacjom społecznym i zawodowym.
§ 4. Medal przyznawany jest za szczególne osiągnięcia i wkład pracy społecznej przyczyniający się do rozwoju gminy w zakresie:
1) działalności gospodarczej,
2) działalności społecznej,
3) ochrony zdrowia,
4) oświaty, kultury, nauki, sztuki,
5) kultury fizycznej i sportu,
6) promocji gminy na zewnątrz.
§ 5. Medal można otrzymać jeden raz.
§ 6. Wnioski o przyznanie Medalu mogą składać:
1) Burmistrz Barlinka,
2) Komisje Rady Miejskiej w Barlinku,
3) Rady sołeckie i inne,
4) Organizacje samorządowe,
5) Zakłady, instytucje, przedsiębiorstwa,
6) Organizacje społeczne, polityczne, zawodowe oraz inne jednostki organizacyjne, a także grupy mieszkańców miasta i gminy liczące, co najmniej 15 osób,
7) Rada Miejska w Barlinku.
§ 7.1. Wnioski o przyznanie medalu należy składać do Biura Rady Miejskiej na trzy miesiące przed planowaną datą jego wręczenia na obowiązującym formularzu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2. Do wniosków o przyznanie medalu składanych przez Radę Miejską w Barlinku nie stosuje się zapisu ust. 1.
§ 8.1. Tworzy się Kapitułę do spraw nadania medalu „Za zasługi dla Barlinka”, zwaną dalej „Kapitułą”.
2. W skład Kapituły wchodzą: wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Barlinku, przewodniczący stałych komisji Rady Miejskiej w Barlinku oraz przedstawiciele wszystkich klubów radnych.
§ 9.1. Przewodniczący Rady Miejskiej w Barlinku po formalnym sprawdzeniu przekazuje wniosek do Kapituły, która bada jego zasadność i opiniuje.
2. W przypadku negatywnej opinii Kapituły, wniosek oddala się, przesyłając informację z uzasadnieniem wnioskodawcy.
§ 10. Medal przyznaje Rada Miejska w Barlinku w formie uchwały.
§ 11. Medal wręcza się na uroczystościach o charakterze państwowym lub regionalnym, na sesjach Rady Miejskiej.
§ 12. Wręczenia medalu dokonuje Przewodniczący Rady Miejskiej oraz Burmistrz Barlinka.
§ 13. Wraz z medalem wręczane jest odznaka będąca miniaturką medalu o okrągłym kształcie, w kolorze złotym, do wpięcia w klapę.
§ 14. Dokumentem potwierdzającym przyznanie medalu jest legitymacja stanowiąca załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu, którą podpisuje Przewodniczący Rady Miejskiej w Barlinku.
§ 15.1. Wyróżnieni medalem wpisywani są do „Honorowej Księgi Zasłużonych dla Barlinka”, która przechowywana jest w Biurze Rady Miejskiej w Barlinku.
2. Listę osób nagrodzonych medalem publikuje się na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Barlinku.
§ 16. Medale, legitymacje oraz dokumentację związaną z medalami przechowuje Biuro Rady Miejskiej w Barlinku.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Barlinka.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.