logo
Wersja dla niedowidzących
Informacja dla niesłyszących
  Urząd Miejski w Barlinku
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 MIASTO I GMINA BARLINEK
minus Dane teleadresowe
 RADA MIEJSKA
minus Radni
minus Komisje
minus Głosowania
minus Interpelacje i zapytania
minus Kalendarz posiedzeń
minus Transmisja i nagrania
minus Projekty Uchwał
plus Protokoły Rady Miejskiej
minus Uchwały
 ORGANA WŁADZY
minus Burmistrz Barlinka
minus Zastępca Burmistrza
minus Sekretarz
minus Skarbnik
plus Rada Miejska
minus Zadania i kompetencje
plus Oświadczenia majątkowe
 PRAWO LOKALNE
minus Statut
minus Regulamin organizacyjny
plus Uchwały
plus Zarządzenia
plus Plany, strategie i programy
 PODMIOTY GMINY
minus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
 URZĄD MIEJSKI
minus Struktura organizacyjna
minus Przyjęcia interesantów
minus Godziny urzędowania
 INFORMACJE
plus Jak załatwić sprawę ?
plus Sprawozdania Burmistrza
plus Raport o stanie Gminy Barlinek
plus Organizacje pozarządowe
plus Przeciwdziałanie uzależnieniom oraz przemocy w rodzinie
plus Budżet
plus Kontrole
plus Ogłoszenia
plus Zamówienia publiczne
plus Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
minus Obwieszczenia
plus Obrót nieruchomościami gminnymi
plus Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
plus Rejestry i ewidencje
plus Ochrona środowiska
plus Podatki lokalne
minus Nieodpłatna pomoc prawna
minus Informacje nieudostępnione
plus Instrukcja obsługi biuletynu
plus RODO
minus Przejrzysta Polska
plus DOBRE PRAWO - DOBRA GMINA
plus Petycje, skargi, wnioski
plus Zgromadzenia
minus Zarządzanie kryzysowe
 WYBORY
plus Wybory do Sejmu i Senatu 2019
plus Wybory Ławników /kadencja 2020 - 2023/
plus Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019
plus Wybory Samorządowe 2018
 AKTY PRAWNE I PORADNIKI
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego
 INNE
minus Redakcja Biuletynu
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
A A A


STATUT MIASTA I GMINY BARLINEK


 

I. POSTANOWIENIA OGÃśLNE


 

§ 1. Gmina Barlinek jest wspÃłlnotÄ… samorzÄ…dowÄ… osÃłb mieszkajÄ…cych w jej granicach administracyjnych.
 
§ 2. Gmina posiada osobowość prawnÄ… i wykonuje zadania publiczne w imieniu wÅ‚asnym i na wÅ‚asnÄ… odpowiedzialność.
§ 3. Samodzielność Gminy podlega ochronie sÄ…dowej.
§ 4. GminÄ™ tworzÄ… miasto - Barlinek oraz soÅ‚ectwa, ktÃłrych granice oraz granicÄ™ gminy okreÅ›la mapa stanowiÄ…ca zaÅ‚Ä…cznik nr 1 do niniejszego statutu.
 
§ 5. Uznaje siÄ™ dzieÅ„ 25 stycznia - ÅšwiÄ™tem Barlinka.
§ 6. SiedzibÄ… organÃłw gminy jest miasto Barlinek.
§ 7. Ilekroć w niniejszym statucie jest mowa o:
-  statucie, należy przez to rozumieć statut Miasta i Gminy Barlinek;
-  Radzie, należy przez to rozumieć RadÄ™ MiejskÄ…;
-  Burmistrzu, należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy Barlinek;
-  ustawie, należy przez to rozumieć ustawÄ™ z dnia 8 marca 1990 r. o samorzÄ…dzie gminnym.
§ 8. Do zakresu dziaÅ‚ania Gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym nie zastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotÃłw.
§ 9. Podstawowym zadaniem Gminy jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb jej mieszkaÅ„cÃłw. Gmina speÅ‚nia ten obowiÄ…zek przez swoje organy, realizujÄ…c zadania wÅ‚asne, zadania zlecone oraz zadania przejÄ™te od administracji rzÄ…dowej w drodze porozumienia.
§ 10. Gmina oraz inna gminna osoba prawna może prowadzić dziaÅ‚alność gospodarczÄ… wykraczajÄ…cÄ… poza zadania o charakterze użytecznoÅ›ci publicznej wyÅ‚Ä…cznie w formie i przypadkach okreÅ›lonych w odrÄ™bnej ustawie.

 

II. WŁADZE GMINY
 
§ 11. Organami gminy sÄ…:
a)    Rada Miejska w Barlinku,
b)    Burmistrz Miasta i Gminy Barlinek.
§ 12. 1. Rada Miejska jest organem stanowiÄ…cym i kontrolnym Gminy.
2. Jej kadencja trwa 4 lata, liczÄ…c od dnia wyborÃłw.
3. Radni sÄ… wybierani w wyborach bezpoÅ›rednich. Zasady i tryb przeprowadzania wyborÃłw do Rady okreÅ›la odrÄ™bna ustawa.
§ 13. 1. DziaÅ‚alność organÃłw Gminy jest jawna, a ograniczanie jawnoÅ›ci może wynikać wyÅ‚Ä…cznie z ustaw.
2. Jawność organÃłw gminy obejmuje w szczegÃłlnoÅ›ci prawo obywateli do:
a)    uzyskiwania informacji,
b)    wstÄ™pu na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia jej Komisji,
c)    dostÄ™pu do dokumentÃłw wynikajÄ…cych z wykonywania zadaÅ„ publicznych, w tym protokoÅ‚Ãłw z posiedzeÅ„ organÃłw gminy i komisji Rady Miejskiej.
3. W Referacie OgÃłlnoorganizacyjnym i Spraw Obywatelskich - Biurze Rady udostÄ™pniane sÄ…:
a)    protokoÅ‚y z posiedzeÅ„ Rady Miejskiej,
b)    protokoÅ‚y z posiedzeÅ„ Komisji Rady Miejskiej,
c)    uchwaÅ‚y Rady Miejskiej.
4. OkreÅ›lone w ust. 3 dokumenty udostÄ™pniane sÄ… w obecnoÅ›ci pracownika merytorycznego, w dniach i godzinach pracy UrzÄ™du.
§ 14. 1. PierwszÄ… sesjÄ™ nowo wybranej Rady zwoÅ‚uje PrzewodniczÄ…cy Rady poprzedniej kadencji w ciÄ…gu 7 dni po ogÅ‚oszeniu zbiorczych wynikÃłw wyborÃłw do rad na obszarze caÅ‚ego kraju. Na sesji tej dokonuje siÄ™ wyboru PrzewodniczÄ…cego i dwÃłch WiceprzewodniczÄ…cych. PierwszÄ… sesjÄ™ nowo wybranej Rady, do czasu wyboru PrzewodniczÄ…cego, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na sesji.
2. Przed przystÄ…pieniem do wykonywania mandatu radni skÅ‚adajÄ… Å›lubowanie: "Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, Å›lubujÄ™ uroczyÅ›cie obowiÄ…zki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, majÄ…c na wzglÄ™dzie dobro mojej gminy i jej mieszkaÅ„cÃłw".
3. Åšlubowanie odbywa siÄ™ w ten sposÃłb, że po odczytaniu roty wywoÅ‚ani kolejno radni powstajÄ… i wypowiadajÄ… sÅ‚owo: "Å›lubujÄ™". Åšlubowanie może być zÅ‚ożone z dodaniem zdania: "Tak mi dopomÃłÅ¼ BÃłg".
4. Radni nieobecni na pierwszej sesji Rady oraz radni, ktÃłrzy uzyskali mandat w czasie trwania kadencji, skÅ‚adajÄ… Å›lubowanie na pierwszej sesji, na ktÃłrej sÄ… obecni.
§ 15. W sprawach odwoÅ‚ania Rady przed upÅ‚ywem kadencji, odwoÅ‚ania Burmistrza przed upÅ‚ywem kadencji, samoopodatkowania oraz innych ważnych dla gminy sprawach, mieszkaÅ„cy gminy mogÄ… podejmować rozstrzygniÄ™cia w drodze referendum przeprowadzonego na zasadach i w trybie okreÅ›lonym ustawÄ… z dnia 15 wrzeÅ›nia 2000 r. o referendum lokalnym (Dz. U. Nr 88, poz. 985).
§ 16. UchwaÅ‚y Rady zapadajÄ… zwykÅ‚Ä… wiÄ™kszoÅ›ciÄ… gÅ‚osÃłw w obecnoÅ›ci co najmniej poÅ‚owy ustawowego skÅ‚adu Rady, w gÅ‚osowaniu jawnym, chyba że ustawa stanowi inaczej.
§ 17. 1. Rada wybiera ze swego grona PrzewodniczÄ…cego i dwÃłch WiceprzewodniczÄ…cych bezwzglÄ™dnÄ… wiÄ™kszoÅ›ciÄ… gÅ‚osÃłw w obecnoÅ›ci co najmniej polowy ustawowego skÅ‚adu Rady, w gÅ‚osowaniu tajnym.
2. PrzewodniczÄ…cy Rady:
a)    organizuje pracÄ™ Rady i prowadzi jej obrady,
b)    czuwa nad przygotowaniem materiaÅ‚Ãłw na obrady, zaprasza goÅ›ci do udziaÅ‚u w sesji,
c)    opracowuje projekt planu pracy Rady,
d)    (rozstrzygniÄ™ciem nadzorczym z dnia 17 czerwca 2003 r., znak: PN.2.M.0911126/2003 Wojewoda Zachodnio-pomorski stwierdziÅ‚ nieważność § 17 ust. 2 lit. d Statutu)
e)    skÅ‚ada w imieniu Rady oÅ›wiadczenia w prasie w sprawach, ktÃłre byÅ‚y przedmiotem obrad Rady,
f)    (rozstrzygniÄ™ciem nadzorczym z dnia 17 czerwca 2003 r., znak: PN.2.M.0911126/2003 Wojewoda Zachodnio-pomorski stwierdziÅ‚ nieważność § 17 ust. 2 lit. f Statutu)
W przypadku nieobecności Przewodniczącego, zadania Przewodniczącego wykonuje upoważniony Wiceprzewodniczący. W przypadku nieobecności Przewodniczącego i nie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego, zadania Przewodniczącego wykonuje Wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.
3. OdwoÅ‚anie PrzewodniczÄ…cego i WiceprzewodniczÄ…cego nastÄ™puje na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego skÅ‚adu Rady Gminy w trybie okreÅ›lonym w ust. 1.
4. W przypadku rezygnacji zÅ‚ożonej przez PrzewodniczÄ…cego lub WiceprzewodniczÄ…cego, Rada podejmuje uchwaÅ‚Ä™ w sprawie przyjÄ™cia tej rezygnacji zwykÅ‚Ä… wiÄ™kszoÅ›ciÄ… gÅ‚osÃłw, nie pÃłÅºniej niż w ciÄ…gu jednego miesiÄ…ca od zÅ‚ożenia rezygnacji.
5. Nie podjÄ™cie uchwaÅ‚y o przyjÄ™ciu rezygnacji w ciÄ…gu miesiÄ…ca od dnia jej zÅ‚ożenia przez PrzewodniczÄ…cego lub WiceprzewodniczÄ…cego jest rÃłwnoznaczne z przyjÄ™ciem rezygnacji przez RadÄ™ z upÅ‚ywem ostatniego miesiÄ…ca, w ktÃłrym powinna być podjÄ™ta uchwaÅ‚a.
§ 18. 1. Rada obraduje na sesjach zwoÅ‚ywanych przez PrzewodniczÄ…cego w miarÄ™ potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartaÅ‚.
2. PrzewodniczÄ…cy obowiÄ…zany jest rÃłwnież zwoÅ‚ać sesjÄ™ w ciÄ…gu 7 dni na wniosek Burmistrza lub co najmniej 1/4 ustawowego skÅ‚adu Rady. Do wniosku o zwoÅ‚anie sesji powinien być doÅ‚Ä…czony porzÄ…dek obrad wraz z projektami uchwaÅ‚.
3. PrzewodniczÄ…cy zawiadamia pisemnie czÅ‚onkÃłw Rady oraz Burmistrza co najmniej na 7 dni przed terminem sesji, wskazujÄ…c miejsce, dzieÅ„ i godzinÄ™ jej rozpoczÄ™cia, podajÄ…c jednoczeÅ›nie porzÄ…dek obrad wraz z projektami uchwaÅ‚.
4. Informacje o zwoÅ‚aniu sesji zamieszcza siÄ™ rÃłwnież na tablicy informacyjnej UrzÄ™du Miasta i Gminy.
5. Sesje Rady sÄ… jawne. WyÅ‚Ä…czenie jawnoÅ›ci sesji jest dopuszczalne jedynie w przypadkach przewidzianych w ustawie.
6. OrganizacjÄ™ wewnÄ™trznÄ… oraz tryb pracy Rady Gminy okreÅ›la "Regulamin Rady Miejskiej w Barlinku", stanowiÄ…cy zaÅ‚Ä…cznik nr 3 do niniejszego statutu.
§ 19. Do wyÅ‚Ä…cznej wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci Rady należy:
  1)  uchwalanie statutu gminy i statutu soÅ‚ectw;
  2)  ustalanie zasad wynagrodzenia Burmistrza, stanowienie o kierunkach jego dziaÅ‚ania oraz przyjmowanie sprawozdaÅ„ z jego dziaÅ‚alnoÅ›ci;
  3)  na wniosek Burmistrza powoÅ‚ywanie i odwoÅ‚ywanie Sekretarza oraz Skarbnika, ktÃłry jest gÅ‚Ãłwnym ksiÄ™gowym budżetu;
  4)  powoÅ‚ywanie Kierownika i ZastÄ™pcy Kierownika UrzÄ™du Stanu Cywilnego;
  5)  powoÅ‚ywanie komisji dyscyplinarnych I i II instancji;
  6)  uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwaÅ‚y w sprawie udzielania lub nieudzielania absolutorium Burmistrzowi z tego tytuÅ‚u;
  7)  uchwalanie miejscowych planÃłw zagospodarowania przestrzennego;
  8)  uchwalanie programÃłw gospodarczych i strategii rozwoju;
  9)  ustalanie zakresu dziaÅ‚ania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im skÅ‚adnikÃłw mienia do korzystania oraz zasad przekazywania Å›rodkÃłw budżetowych na realizacjÄ™ zadaÅ„ przez te jednostki;
  10) podejmowanie uchwaÅ‚ w sprawach podatkÃłw i opÅ‚at w granicach okreÅ›lonych w odrÄ™bnych ustawach;
  11) podejmowanie uchwaÅ‚ w sprawach majÄ…tkowych gminy, przekraczajÄ…cych zakres zwykÅ‚ego zarzÄ…du, dotyczÄ…cych:
a)    okreÅ›lania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomoÅ›ci gruntowych oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dÅ‚uższy niż trzy lata, o ile ustawy szczegÃłlne, nie stanowiÄ… inaczej i wyrażanie zgody na zbycie nieruchomoÅ›ci i okreÅ›lanie zasad ich zbycia,
b)    emitowania obligacji oraz okreÅ›lenia zasad ich zbywania, nabywania, wykupu przez Burmistrza,
c)    zaciÄ…gania dÅ‚ugoterminowych pożyczek i kredytÃłw,
d)    ustalenia maksymalnej wysokoÅ›ci pożyczek i kredytÃłw krÃłtkoterminowych zaciÄ…ganych przez Burmistrza w roku budżetowym,
e)    zobowiÄ…zaÅ„ w zakresie podejmowania inwestycji i remontÃłw o wartoÅ›ci przekraczajÄ…cej granicÄ™ ustalonÄ… corocznie przez RadÄ™,
f)    tworzenia i przystÄ™powania do spÃłÅ‚ek i spÃłÅ‚dzielni oraz rozwiÄ…zywania i wystÄ™powania z nich,
g)    okreÅ›lania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziaÅ‚Ãłw i akcji przez Burmistrza,
h)    tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiÄ™biorstw, zakÅ‚adÃłw i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażenia ich w majÄ…tek,
i)    ustalania maksymalnej wysokoÅ›ci pożyczek i porÄ™czeÅ„ udzielonych przez Burmistrza w roku budżetowym,
  12) okreÅ›lanie wysokoÅ›ci sumy, do ktÃłrej Burmistrz może samodzielnie zaciÄ…gać zobowiÄ…zania,
  13) podejmowanie uchwaÅ‚ w sprawie przejÄ™cia zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej,
  14) podejmowanie uchwaÅ‚ w sprawach wspÃłÅ‚dziaÅ‚ania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majÄ…tku,
  15) podejmowanie uchwaÅ‚ w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placÃłw publicznych oraz wznoszenia pomnikÃłw,
  16) nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
  17) powoÅ‚ywanie staÅ‚ych i doraźnych komisji do okreÅ›lonych zadaÅ„, ustalanie przedmiotu ich dziaÅ‚ania oraz skÅ‚adu osobowego,
  18) uchwalanie przepisÃłw gminnych w granicach ustawowego upoważnienia,
  19) podejmowanie uchwaÅ‚ w sprawie zaskarżenia rozstrzygniÄ™cia nadzorczego,
  20) podejmowanie uchwaÅ‚ w sprawie przyjÄ™cia na podstawie porozumieÅ„ zadaÅ„, z zakresu wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci powiatu, zadaÅ„ z zakresu wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci wojewÃłdztwa oraz zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej,
  21) podejmowanie uchwaÅ‚ w sprawach wspÃłÅ‚pracy ze spoÅ‚ecznoÅ›ciami lokalnymi i regionalnymi innych paÅ„stw oraz przystÄ™powania do miÄ™dzynarodowych zrzeszeÅ„ spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnych i regionalnych,
  22) podejmowanie uchwaÅ‚ w sprawie zasad udzielania stypendiÃłw dla uczniÃłw i studentÃłw,
  23) a także stanowienie w innych sprawach, ktÃłre w ustawach zostaÅ‚y zastrzeżone do jej wyÅ‚Ä…cznej kompetencji;
§ 20. 1. Rada powoÅ‚uje KomisjÄ™ RewizyjnÄ…, w skÅ‚ad ktÃłrej wchodzÄ… radni, z wyjÄ…tkiem peÅ‚niÄ…cych funkcje, o ktÃłrych mowa w § 17 ust. 1.
2. Komisja Rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu gminy i wystÄ™puje z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium Burmistrzowi. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez RegionalnÄ… IzbÄ™ ObrachunkowÄ….
3. Komisja Rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez RadÄ™ w zakresie kontroli.
4. Zasady i tryb dziaÅ‚ania Komisji Rewizyjnej okreÅ›la "Regulamin Komisji Rewizyjnej" stanowiÄ…cy zaÅ‚Ä…cznik nr 4 do niniejszego statutu.
§ 21. Rada powoÅ‚uje nastÄ™pujÄ…ce komisje staÅ‚e:
  1)  KomisjÄ™ Finansowo-BudżetowÄ… i Planowania Gospodarczego;
  2)  KomisjÄ™ OÅ›wiaty, Kultury, Zdrowia i PraworzÄ…dnoÅ›ci;
  3)  KomisjÄ™ Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Budownictwa, Rolnictwa i Ochrony Åšrodowiska;
  4)  KomisjÄ™ RewizyjnÄ….
§ 22. 1. Komisje Rady wykonujÄ… swe funkcje pomocnicze wobec Rady, a w szczegÃłlnoÅ›ci:
  1)  rozpatrujÄ… i opiniujÄ… sprawy przekazane przez RadÄ™ i Burmistrza oraz poszczegÃłlnych czÅ‚onkÃłw komisji;
  2)  mogÄ… przygotowywać projekty uchwaÅ‚ Rady;
  3)  kontrolujÄ… realizacjÄ™ wnioskÃłw i uchwaÅ‚ Rady;
  4)  sprawujÄ… funkcjÄ™ kontrolnÄ… w zakresie spraw, dla ktÃłrych zostaÅ‚y powoÅ‚ane.
2. Komisje podlegajÄ… Radzie, przedkÅ‚adajÄ…c jej plan pracy oraz sprawozdania ze swej dziaÅ‚alnoÅ›ci.
 
§ 23. 1. W skÅ‚ad komisji wchodzÄ… czÅ‚onkowie Rady.
2. Rada wybiera PrzewodniczÄ…cego komisji spoÅ›rÃłd czÅ‚onkÃłw komisji.
3. PrzewodniczÄ…cy komisji organizuje pracÄ™ komisji oraz zwoÅ‚uje jej posiedzenie nie rzadziej niż raz w miesiÄ…cu. Komisja zobowiÄ…zana jest po dostarczeniu wnioskÃłw organÃłw gminy do ich zaopiniowania na najbliższym posiedzeniu.
4. W posiedzeniach komisji mogÄ… uczestniczyć radni nie bÄ™dÄ…cy jej czÅ‚onkami. MogÄ… oni zabierać gÅ‚os w dyskusji i skÅ‚adać wnioski bez prawa udziaÅ‚u w gÅ‚osowaniu.
§ 24. 1. Ustalenia komisji Rady majÄ… charakter opiniodawczy i doradczy.
2. W przypadku powoÅ‚ania komisji doraźnych, uchwaÅ‚a o powoÅ‚aniu komisji ustala przedmiot i zakres dziaÅ‚ania tej komisji, jej skÅ‚ad osobowy, zakres dziaÅ‚ania oraz formÄ™ w jakiej ma przedstawić Radzie sprawozdanie.
§ 25. 1. Radni reprezentujÄ… wyborcÃłw, utrzymujÄ… staÅ‚Ä… więź z mieszkaÅ„cami oraz ich organizacjami, przyjmujÄ… zgÅ‚aszane postulaty i przedstawiajÄ… je organom do rozpatrzenia. Nie sÄ… jednak zwiÄ…zani instrukcjami wyborcÃłw.
2. Ponadto radni obowiÄ…zani sÄ… brać udziaÅ‚ w pracach Rady i jej organÃłw oraz tych instytucji samorzÄ…dowych, do ktÃłrych zostali wybrani lub desygnowani.
3. Z radnym nie może być nawiÄ…zany stosunek pracy w UrzÄ™dzie Miasta i Gminy, w ktÃłrej radny uzyskaÅ‚ mandat. Burmistrz nie może powierzyć radnemu Gminy, wykonywanie pracy na podstawie umowy cywilno - prawnej.
4. Przepis ust. 3 dotyczy rÃłwnież kierownikÃłw oraz ich zastÄ™pcÃłw gminnych jednostek organizacyjnych.
5. NawiÄ…zanie przez radnego stosunku pracy, o ktÃłrym mowa w ust. 3 i 4 jest rÃłwnoznaczne ze zrzeczeniem siÄ™ mandatu.
6. Radni korzystajÄ… z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.
§ 26. 1. Radni w iloÅ›ci co najmniej 3 osÃłb mogÄ… tworzyć kluby radnych dziaÅ‚ajÄ…ce na zasadach okreÅ›lonych w ust. 2 i 3.
2. Przynależność do Klubu jest dobrowolna oparta na wspÃłlnych zainteresowaniach i popieraniu wspÃłlnych inicjatyw gminnych (gospodarczych, spoÅ‚ecznych, politycznych, kulturalnych i innych).
3. O powstaniu i skÅ‚adzie osobowym Klubu należy powiadomić RadÄ™.
4. Przedstawiciel Klubu może przedstawiać opinie, wnioski i stanowisko Klubu na sesjach Rady.
§ 27. Organem wykonawczym gminy jest Burmistrz.
§ 28. Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje jÄ… na zewnÄ…trz.
§ 29. Burmistrz w drodze zarzÄ…dzenia powoÅ‚uje i odwoÅ‚uje swojego zastÄ™pcÄ™.
§ 30. 1. Burmistrz wykonuje uchwaÅ‚y Rady oraz zadania okreÅ›lone przepisami prawa.
2. W szczegÃłlnoÅ›ci do zadaÅ„ Burmistrza należy:
  1)  przygotowywanie projektÃłw uchwaÅ‚ Rady wraz z uzasadnieniem;
  2)  okreÅ›lenie sposobu wykonywania uchwaÅ‚;
  3)  gospodarowanie mieniem komunalnym;
  4)  opracowywanie projektu budżetu i jego wykonywanie;
  5)  prowadzenie prawidÅ‚owej gospodarki finansowej Gminy;
  6)  zatrudnianie i zwalnianie kierownikÃłw gminnych jednostek organizacyjnych.
3. W realizacji zadaÅ„ wÅ‚asnych Gminy, Burmistrz podlega wyÅ‚Ä…cznie Radzie.
 
§ 31. Burmistrz wykonuje swoje zadania przy pomocy UrzÄ™du Miasta i Gminy, ktÃłrego organizacjÄ™ i zasady okreÅ›la regulamin organizacyjny, nadany przez Burmistrza w drodze zarzÄ…dzenia.
§ 32. 1. Kierownikiem UrzÄ™du jest Burmistrz, ktÃłry wydaje decyzje w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczegÃłlne nie stanowiÄ… inaczej.
2. Burmistrz może upoważnić swojego ZastÄ™pcÄ™ lub innych pracownikÃłw UrzÄ™du do wydawania w jego imieniu decyzji poprzez udzielone na piÅ›mie peÅ‚nomocnictwo.
3. Od decyzji administracyjnych wydawanych przez Burmistrza, sÅ‚uży odwoÅ‚anie do SamorzÄ…dowego Kolegium OdwoÅ‚awczego, chyba że przepis szczegÃłlny stanowi inaczej.
4. Burmistrz zobowiÄ…zany jest do przedÅ‚ożenia Wojewodzie uchwaÅ‚ Rady w ciÄ…gu 7 dni od daty podjÄ™cia.
5. Burmistrz zobowiÄ…zany jest przedÅ‚ożyć Regionalnej Izbie Obrachunkowej, na zasadach okreÅ›lonych w pkt 4, uchwaÅ‚Ä™ budżetowÄ…, uchwaÅ‚Ä™ w sprawie absolutorium dla Burmistrza oraz inne uchwaÅ‚y objÄ™te zakresem nadzoru Izby.
 
§ 33. 1. Jako jednostki pomocnicze w gminie tworzone sÄ… soÅ‚ectwa.
2. SoÅ‚ectwo tworzy Rada w drodze uchwaÅ‚y po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkaÅ„cami lub z ich inicjatywy. W tym samym trybie nastÄ™puje Å‚Ä…czenie, podziaÅ‚ i znoszenie soÅ‚ectw.
3. Przy podziale gminy na soÅ‚ectwa, a także przy Å‚Ä…czeniu, podziale i znoszeniu soÅ‚ectw uwzglÄ™dnia siÄ™ przede wszystkim naturalne uwarunkowania przestrzenne, istniejÄ…ce wiÄ™zi miÄ™dzy mieszkaÅ„cami oraz wspÃłlne cele spoÅ‚eczno-gospodarcze.
4. Konsultacja, o ktÃłrej mowa w ust. 2, jest swobodnÄ… wymianÄ… poglÄ…dÃłw na ogÃłlnie dostÄ™pnym zebraniu mieszkaÅ„cÃłw z przedstawicielami Rady Miejskiej.
5. Inicjatywa, o ktÃłrej mowa w ust. 2, wyrażona jest w formie uchwaÅ‚y zebrania wiejskiego.
6. O terminie, miejscu i temacie zebrania Rada powiadamia mieszkaÅ„cÃłw w sposÃłb zwyczajowo przyjÄ™ty na danym terenie.
7. Zakres dziaÅ‚ania soÅ‚ectwa, organy soÅ‚ectwa oraz zakres czynnoÅ›ci, jakich mogÄ… dokonywać samodzielnie, okreÅ›la statut soÅ‚ectwa.
8. CzÅ‚onkowie organu wykonawczego jednostki pomocniczej mogÄ… brać udziaÅ‚ w pracach Rady poprzez uczestnictwo w sesjach bez prawa udziaÅ‚u w gÅ‚osowaniu.
9. Osobom, o ktÃłrych mowa w ust. 8, przysÅ‚uguje dieta na warunkach ustalonych przez RadÄ™.
 
 
III. GMINNE JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
§ 34. Dla realizacji zadaÅ„, Gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, w tym przedsiÄ™biorstwa.
§ 35. Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych stanowi zaÅ‚Ä…cznik nr 5 do niniejszego statutu.
 
 
IV. MIENIE GMINY
 
§ 36. Mieniem komunalnym jest wÅ‚asność i inne prawa majÄ…tkowe Gminy oraz mienie innych komunalnych osÃłb prawnych, w tym przedsiÄ™biorstw.
§ 37. 1. OÅ›wiadczenie woli w imieniu Gminy, w zakresie zarzÄ…du mieniem, skÅ‚ada jednoosobowo Burmistrz albo dziaÅ‚ajÄ…cy na podstawie jego upoważnienia ZastÄ™pca Burmistrza samodzielnie albo wraz z innÄ… upoważnionÄ… przez Burmistrza osobÄ….
2. Dla zaciÄ…gniÄ™cia zobowiÄ…zaÅ„ pieniężnych konieczna jest kontrasygnata Skarbnika. Odmowa kontrasygnaty może być uchylona przez wydanie pisemnego polecenia Burmistrza. Skarbnik wykonujÄ…c przymusowÄ… kontrasygnatÄ™, zawiadamia RadÄ™ i RegionalnÄ… IzbÄ™ ObrachunkowÄ….
§ 38. Gmina nie może ponosić odpowiedzialnoÅ›ci za zobowiÄ…zania innych komunalnych osÃłb prawnych, a te nie ponoszÄ… odpowiedzialnoÅ›ci za zobowiÄ…zania Gminy.
§ 39. ObowiÄ…zkiem osÃłb uczestniczÄ…cych w zarzÄ…dzaniu mieniem komunalnym jest zachowanie szczegÃłlnej starannoÅ›ci przy wykonywaniu zarzÄ…du, zgodnie z przeznaczeniem tego mienia i jego ochrona.

 
V. GOSPODARKA FINANSOWA GMINY
 
§ 40. Gmina samodzielnie prowadzi gospodarkÄ™ finansowÄ… na podstawie budżetu gminy.
 
§ 41. 1. Zgodnie z wczeÅ›niej ustalonÄ… przez RadÄ™ procedurÄ…, projekt budżetu wraz z informacjÄ… o stanie mienia komunalnego i objaÅ›nieniami, Burmistrz przedstawia Radzie najpÃłÅºniej do 15 listopada roku poprzedzajÄ…cego rok budżetowy i przesyÅ‚a projekt do zaopiniowania Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
2. Budżet jest uchwalany do koÅ„ca roku poprzedzajÄ…cego rok budżetowy.
§ 42. 1. Dochodami gminy sÄ…:
  1)  podatki, opÅ‚aty i inne wpÅ‚ywy okreÅ›lone ustawowo jako dochody gminy;
  2)  dochody z majÄ…tku gminy;
  3)  subwencje ogÃłlne z budżetu paÅ„stwa.
2. Dochodami gminy mogÄ… być:
  1)  dotacje celowe na realizacjÄ™ zadaÅ„ zleconych oraz na dofinansowanie zadaÅ„ wÅ‚asnych;
  2)  wpÅ‚ywy z samoopodatkowania mieszkaÅ„cÃłw;
  3)  spadki, zapisy i darowizny;
  4)  inne dochody.
§ 43. 1. W uchwale budżetowej okreÅ›la siÄ™ źrÃłdÅ‚a pokrycia niedoboru budżetu, jeżeli planowane wydatki budżetu przewyższajÄ… planowane dochody.
2. UchwaÅ‚y Rady i zarzÄ…dzenia Burmistrza dotyczÄ…ce zobowiÄ…zaÅ„ finansowych wskazujÄ… źrÃłdÅ‚a dochodÃłw, z ktÃłrych zobowiÄ…zania te zostanÄ… pokryte.
3. UchwaÅ‚y, o ktÃłrych mowa w ust. 2 zapadajÄ… bezwzglÄ™dnÄ… wiÄ™kszoÅ›ciÄ… gÅ‚osÃłw w obecnoÅ›ci co najmniej poÅ‚owy skÅ‚adu Rady.
§ 44. Dyspozycja Å›rodkami pieniężnymi Gminy jest oddzielona od kasowego jej wykonania.
§ 45. 1. Za prawidÅ‚owÄ… gospodarkÄ™ finansowÄ… Gminy odpowiada Burmistrz.
2. Burmistrzowi przysÅ‚uguje wyÅ‚Ä…czne prawo:
  1)  zaciÄ…gania zobowiÄ…zaÅ„ majÄ…cych pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatkÃłw, w ramach upoważnieÅ„ udzielonych przez RadÄ™;
  2)  emitowania papierÃłw wartoÅ›ciowych w ramach upoważnieÅ„ udzielonych przez RadÄ™;
  3)  dokonywanie wydatkÃłw budżetowych;
  4)  zgÅ‚aszanie propozycji zmian w budżecie Gminy;
  5)  dysponowanie rezerwami budżetu Gminy;
  6)  blokowania Å›rodkÃłw budżetowych, w przypadkach okreÅ›lonych ustawÄ….
3. Burmistrz ogÅ‚asza uchwaÅ‚Ä™ budżetowÄ… i sprawozdanie z jej wykonania w trybie przewidzianym dla aktÃłw prawa miejscowego.
4. Burmistrz informuje mieszkaÅ„cÃłw przez ogÅ‚oszenie w prasie lokalnej i ogÅ‚oszeniach na tablicy ogÅ‚oszeÅ„ o zaÅ‚ożeniach projektu budżetu, kierunkach polityki spoÅ‚ecznej i gospodarczej oraz wykorzystaniu Å›rodkÃłw budżetowych.

 
 
VI. POSTANOWIENIA KOÅĆCOWE

 
§ 46. W celu wspÃłlnego wykonywania zadaÅ„ publicznych Gmina może wchodzić w zwiÄ…zki komunalne oraz zawierać porozumienia komunalne w trybie ustalonym obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami.
§ 47. 1. Przepisy gminne wchodzÄ… w życie w terminie 14 dni od ogÅ‚oszenia w Dzienniku UrzÄ™dowym WojewÃłdztwa Zachodniopomorskiego, za wyjÄ…tkiem przepisÃłw porzÄ…dkowych, ktÃłre wchodzÄ… w życie po upÅ‚ywie 3 dni od ich ogÅ‚oszenia.
2. Przepisy gminne ogÅ‚aszane sÄ… przez rozplakatowanie obwieszczeÅ„ w miejscach publicznych i na tablicy informacyjnej UrzÄ™du.
3. UrzÄ…d Miasta i Gminy prowadzi zbiÃłr przepisÃłw gminnych, dostÄ™pny do powszechnego wglÄ…du w jego siedzibie.
§ 48. Zmiana do Statutu wymaga podjÄ™cia uchwaÅ‚y Rady.
§ 49. Postanowienia Statutu wchodzÄ… w życie po upÅ‚ywie 14 dni od daty ogÅ‚oszenia w Dzienniku UrzÄ™dowym WojewÃłdztwa Zachodniopomorskiego.

 

ZAŁĄCZNIK Nr 1

MAPA GMINY BARLINEK

 
 
 
 
ZAŁĄCZNIK Nr 2
 
SOŁECTWA W GMINIE BARLINEK
 
  1.  Dziedzice
  2.  Dzikowo
  3.  DzikÃłwko
  4.  JarzÄ…bki
  5.  Krzynka
  6.  LutÃłwko
  7.  Åubianka
  8.  Moczkowo
  9.  MoczydÅ‚o
  10. Mostkowo
1  1. Okunie
1  2. Osina
1  3. Ożar
1  4. PÅ‚onno
1  5. RÃłwno
1  6. RychnÃłw
1  7. StrapiÄ™
1  8. Swadzim
1  9. Å»ydowo.

 

ZAŁĄCZNIK Nr 3

REGULAMIN RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
 
§ 1. Regulamin okreÅ›la tryb dziaÅ‚ania Rady Miejskiej, zwanej dalej RadÄ….
 
§ 2. 1. Podczas sesji Rada rozpatruje i rozstrzyga w drodze uchwaÅ‚ sprawy należące do jej kompetencji.
2. Sesja Rady odbywa siÄ™ zasadniczo podczas jednego posiedzenia. W szczegÃłlnych przypadkach może być przeniesiona na wiÄ™cej posiedzeÅ„. O takiej decyzji zawiadamia PrzewodniczÄ…cy obrad ustnie.
§ 3. 1. Obrady sesji otwiera i prowadzi PrzewodniczÄ…cy Rady lub upoważniony WiceprzewodniczÄ…cy.
2. Dla sprawniejszego przebiegu sesji PrzewodniczÄ…cy obrad zarzÄ…dza wybÃłr Sekretarza obrad.
3. Wyboru Sekretarza dokonuje Rada wiÄ™kszoÅ›ciÄ… gÅ‚osÃłw w gÅ‚osowaniu jawnym.
4. Sekretarz nadzoruje prowadzenie protokoÅ‚u obrad, oblicza wyniki gÅ‚osowania jawnego a także wykonuje inne czynnoÅ›ci zlecone przez PrzewodniczÄ…cego obrad.
5. PrzewodniczÄ…cy Rady, WiceprzewodniczÄ…cy oraz Sekretarz zajmujÄ… miejsca przy stole prezydialnym.
6. W sali obrad zapewnia siÄ™ miejsca dla radnych, Burmistrza, pracownikÃłw UrzÄ™du, zaproszonych goÅ›ci i oddzielne miejsca dla osÃłb, ktÃłre chcÄ… obserwować obrady.
 
§ 4. 1. Po stwierdzeniu prawomocnoÅ›ci obrad PrzewodniczÄ…cy przedstawia porzÄ…dek obrad.
2. Z wnioskiem o uzupeÅ‚nienie lub zmianÄ™ porzÄ…dku obrad może wystÄ…pić każdy czÅ‚onek Rady. Rada może wprowadzić zmiany w porzÄ…dku obrad bezwzglÄ™dnÄ… wiÄ™kszoÅ›ciÄ… gÅ‚osÃłw ustawowego skÅ‚adu Rady.
3. Do zmiany porzÄ…dku sesji zwoÅ‚anej na wniosek Burmistrza lub na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego skÅ‚adu Rady, wymagana jest zgoda wnioskodawcy.
4. W porzÄ…dku obrad każdej zwyczajnej sesji jest przyjÄ™cie protokoÅ‚u z poprzedniej sesji, w tym celu protokÃłÅ‚ powinien być dostÄ™pny w okresie miÄ™dzy sesjami w Biurze Rady, a na posiedzeniu winien być wyÅ‚ożony w sali obrad.
5. Na sesji Burmistrz skÅ‚ada sprawozdanie ze swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci oraz sprawozdanie z zaÅ‚atwienia wnioskÃłw zÅ‚ożonych przez KomisjÄ™ Rady.
6. PorzÄ…dek dzienny przewiduje punkt: "Zapytania i wolne wnioski". Jest to prawo radnych do żądania wyjaÅ›nieÅ„ we wszystkich sprawach, ktÃłre dotyczÄ… zakresu dziaÅ‚ania Rady. Odpowiedzi udziela PrzewodniczÄ…cy Rady, lub merytoryczni przewodniczÄ…cy poszczegÃłlnych komisji, lub Burmistrz bÄ…dź wyznaczony pracownik UrzÄ™du.
7. W przypadku niemożnoÅ›ci udzielenia natychmiastowej odpowiedzi, wyjaÅ›nienie winno być udzielone pisemnie w terminie 14 dni. Radny może żądać, aby odpowiedź byÅ‚a przedmiotem obrad Rady.
8. MieszkaÅ„com gminy przysÅ‚uguje prawo do zadawania pytaÅ„ i skÅ‚adania wnioskÃłw na tematy zwiÄ…zane z zadaniami i funkcjonowaniem Gminy.
9. Czas wystÄ…pienia mieszkaÅ„cÃłw nie może przekroczyć piÄ™ciu minut.
§ 5. 1. W obradach Rady, oprÃłcz Burmistrza uczestniczÄ…: ZastÄ™pca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik, Radca Prawny, kierownicy referatÃłw UrzÄ™du i kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych.
2. W obradach mogÄ… też brać udziaÅ‚ przedstawiciele instytucji i urzÄ™dÃłw, ktÃłrych dotyczÄ… sprawy stanowiÄ…ce przedmiot obrad Rady oraz mieszkaÅ„cy miasta i gminy.
 
§ 6. 1. PrzewodniczÄ…cy obrad czuwa nad sprawnym przebiegiem i zachowaniem porzÄ…dku obrad.
2. PrzewodniczÄ…cy obrad może czynić radnym uwagi dotyczÄ…ce tematu, formy i czasu trwania wystÄ…pieÅ„ na sesji, a w szczegÃłlnie uzasadnionych przypadkach przywoÅ‚ać mÃłwcÄ™ "do rzeczy".
3. Jeżeli temat lub sposÃłb wystÄ…pienia albo zachowanie radnego zakÅ‚ÃłcajÄ… porzÄ…dek obrad sesji bÄ…dź uchybiajÄ… powadze sesji, PrzewodniczÄ…cy Rady przywoÅ‚uje radnego "do rzeczy", a gdy przywoÅ‚anie nie odniosÅ‚o skutku, może odebrać mu gÅ‚os, nakazujÄ…c odnotowanie tego faktu w protokole.
4. Postanowienia ust. 2 i 3 stosuje siÄ™ odpowiednio do osÃłb spoza Rady, zaproszonych na sesjÄ™ i do publicznoÅ›ci.
5. Po uprzednim ostrzeżeniu, PrzewodniczÄ…cy Rady może nakazać opuszczenie sali tym osobom spoÅ›rÃłd publicznoÅ›ci, ktÃłre swoim zachowaniem lub wystÄ…pieniami zakÅ‚ÃłcajÄ… porzÄ…dek obrad bÄ…dź naruszajÄ… powagÄ™ sesji.
 
§ 7. 1. PrzewodniczÄ…cy obrad udziela gÅ‚osu na sesji wedÅ‚ug kolejnoÅ›ci zgÅ‚oszeÅ„.
2. W ciÄ…gu caÅ‚ej sesji PrzewodniczÄ…cy obrad udziela poza kolejnoÅ›ciÄ… gÅ‚osu w sprawie zgÅ‚oszenia wnioskÃłw o charakterze formalnym, ktÃłrych przedmiotem mogÄ… być w szczegÃłlnoÅ›ci sprawy:
  1)  stwierdzenia quorum;
  2)  wycofania okreÅ›lonego tematu z porzÄ…dku obrad;
  3)  zakoÅ„czenia dyskusji;
  4)  zamkniÄ™cia listy mÃłwcÃłw;
  5)  ustalenia czasu wystÄ…pieÅ„ dyskutantÃłw;
  6)  przeliczenia gÅ‚osÃłw;
  7)  zamkniÄ™cia listy kandydatÃłw przy wyborach;
  8)  zgÅ‚oszenia autopoprawki do projektu uchwaÅ‚y;
  9)  zarzÄ…dzenia przerwy;
  10) przestrzegania regulaminu obrad.
3. Wnioski o charakterze formalnym PrzewodniczÄ…cy obrad poddaje pod gÅ‚osowanie zaraz po ich zgÅ‚oszeniu. W dyskusji nad wnioskiem formalnym dopuszcza siÄ™ jeden gÅ‚os popierajÄ…cy wniosek i jeden gÅ‚os przeciwny.
4. GÅ‚osowanie jest prawomocne tylko w przypadku istnienia quorum.
5. W przypadku rÃłwnej liczby gÅ‚osÃłw "za" i "przeciw", gÅ‚osowanie powtarza siÄ™, a w razie dalszego nie rozstrzygniÄ™cia sprawy, gÅ‚osowanie przeprowadza siÄ™ na nastÄ™pnej sesji.
6. W gÅ‚osowaniu jawnym radni gÅ‚osujÄ… przez podniesienie rÄ™ki. W gÅ‚osowaniu tajnym radni gÅ‚osujÄ… kartami do gÅ‚osowania ustalonymi do danego gÅ‚osowania zgodnie z procedurÄ… podanÄ… przez PrzewodniczÄ…cego Komisji Skrutacyjnej i przyjÄ™tÄ… przez RadÄ™.
7. GÅ‚osowanie jawne przeprowadza PrzewodniczÄ…cy obrad przy pomocy swoich zastÄ™pcÃłw i Sekretarza.
8. GÅ‚osowanie tajne przeprowadza Komisja Skrutacyjna wybrana na sesji spoÅ›rÃłd radnych w gÅ‚osowaniu jawnym.
9. W przypadku braku quorum do przeprowadzenia gÅ‚osowania PrzewodniczÄ…cy obrad przerywa obrady i wyznacza nowy termin sesji. W protokole odnotowuje siÄ™ przyczyny, dla ktÃłrych sesja zostaÅ‚a przerwana.
10. W przypadku stwierdzenia, że zabierajÄ…cy gÅ‚os wyraźnie odbiega od przedmiotu obrad lub znacznie przekracza przeznaczony dla niego czas, PrzewodniczÄ…cy obrad może zwrÃłcić uwagÄ™. Po dwukrotnym zwrÃłceniu uwagi PrzewodniczÄ…cy obrad może odebrać gÅ‚os wystÄ™pujÄ…cemu. Od tej decyzji sÅ‚uży odwoÅ‚anie do Rady, ktÃłra rozstrzyga w gÅ‚osowaniu jawnym. PrzewodniczÄ…cy obrad poucza osobÄ™ zainteresowanÄ… o tym uprawnieniu.
§ 8. 1. Podczas obrad wszystkie uchwaÅ‚y poddawane sÄ… gÅ‚osowaniu.
2. W gÅ‚osowaniu uczestniczÄ… jedynie czÅ‚onkowie Rady.
3. UchwaÅ‚y zapadajÄ… zwykÅ‚Ä… wiÄ™kszoÅ›ciÄ… gÅ‚osÃłw w gÅ‚osowaniu jawnym, co oznacza, że uchwaÅ‚Ä™ uważa siÄ™ za uchwalonÄ… wÃłwczas, gdy "za" przyjÄ™ciem opowiedziaÅ‚a siÄ™ wiÄ™ksza liczba gÅ‚osujÄ…cych, niż gÅ‚osujÄ…cych "przeciw", z wyÅ‚Ä…czeniem tych, ktÃłrzy wstrzymali siÄ™ od gÅ‚osu. Obliczenia gÅ‚osÃłw dokonuje Sekretarz obrad, a wyniki ogÅ‚asza PrzewodniczÄ…cy.
4. GÅ‚osowanie tajne przeprowadza siÄ™, gdy przepisy ustawy tak stanowiÄ….
5. Przy zgÅ‚aszaniu kilku rÃłÅ¼nych wnioskÃłw w pierwszej kolejnoÅ›ci gÅ‚osuje siÄ™ wniosek najdalej idÄ…cy. Ta sama zasada obowiÄ…zuje przy gÅ‚osowaniu nad wnioskami do uchwaÅ‚.
6. Wyniki gÅ‚osowania ogÅ‚asza PrzewodniczÄ…cy obrad bezzwÅ‚ocznie.
7. Radny nie może brać udziaÅ‚u w gÅ‚osowaniu w Radzie, jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego.
8. UchwaÅ‚y Rady sÄ… odrÄ™bnymi dokumentami. Tylko uchwaÅ‚y o charakterze proceduralnym mogÄ… być odnotowane w protokole.
9. UchwaÅ‚a Rady powinna zawierać: datÄ™, tytuÅ‚, podstawÄ™ prawnÄ…, postanowienia merytoryczne, termin wejÅ›cia w życie. Dodatkowo może zawierać: okreÅ›lenie zadaÅ„ i Å›rodki realizacji organÃłw odpowiedzialnych za jej wykonanie, czas obowiÄ…zywania.
10. UchwaÅ‚y podpisuje PrzewodniczÄ…cy Rady lub WiceprzewodniczÄ…cy, ktÃłry prowadziÅ‚ sesjÄ™.
11. OryginaÅ‚y uchwaÅ‚ ewidencjonuje siÄ™ i przechowuje wraz z protokoÅ‚em sesji w Biurze Rady.
12. UchwaÅ‚y przekazuje siÄ™ Burmistrzowi do realizacji.
§ 9. 1. Po wyczerpaniu porzÄ…dku obrad, PrzewodniczÄ…cy obrad zamyka sesjÄ™.
2. Czas od otwarcia sesji do jej zamkniÄ™cia uznaje siÄ™ za czas trwania sesji.
§ 10. Warunki organizacyjno-techniczne niezbÄ™dne dla sprawnej pracy Rady na sesji zapewnia Burmistrz.
§ 11. 1. Z każdego posiedzenia Rady - Biuro Rady sporzÄ…dza protokÃłÅ‚, ktÃłry zawiera:
  1)  numer, datÄ™ i miejsce posiedzenia oraz numery uchwaÅ‚;
  2)  stwierdzenie prawomocnoÅ›ci posiedzenia oraz imiÄ™ i nazwisko prowadzÄ…cego sesjÄ™;
  3)  imiÄ™ i nazwisko Sekretarza obrad;
  4)  nazwiska nieobecnych czÅ‚onkÃłw Rady;
  5)  stwierdzenie przyjÄ™cia protokoÅ‚u z poprzedniego posiedzenia;
  6)  przyjÄ™ty porzÄ…dek obrad;
  7)  przebieg obrad;
  8)  tekst zgÅ‚oszonych wnioskÃłw;
  9)  czas trwania posiedzenia;
  10) podpis PrzewodniczÄ…cego i protokolanta.
2. ProtokoÅ‚y numeruje siÄ™ cyframi rzymskimi Å‚amanymi przez dwie ostatnie cyfry roku, natomiast uchwaÅ‚y arabskimi.
3. NumeracjÄ™ prowadzi siÄ™ w ciÄ…gu kadencji.
4. ProtokÃłÅ‚ wykÅ‚ada siÄ™ do wglÄ…du w Biurze Rady oraz na każdej nastÄ™pnej sesji. Każdy zainteresowany ma prawo wglÄ…du do protokoÅ‚u.
5. Radni mogÄ… zgÅ‚aszać do protokoÅ‚u poprawki i uzupeÅ‚nienia.
§ 12. 1. Odpis protokoÅ‚u wraz z uchwaÅ‚ami winien być przesÅ‚any Burmistrzowi najpÃłÅºniej do 7 dnia po sesji.
2. WyciÄ…gi z protokoÅ‚u Burmistrz przekazuje zainteresowanym jednostkom organizacyjnym.
3. ProtokÃłÅ‚ z obrad przechowuje siÄ™ w Biurze Rady Miejskiej.
§ 13. 1. Do pomocy w wykonywaniu swoich zadaÅ„ Rada powoÅ‚uje staÅ‚e i, w miarÄ™ potrzeby, doraźne komisje.
2. Posiedzenia komisji sÄ… jawne.
3. Zawiadomienie o posiedzeniu komisji powinno być podane do wiadomoÅ›ci mieszkaÅ„cÃłw na tablicy ogÅ‚oszeÅ„ UrzÄ™du Miasta i Gminy.
§ 14. (rozstrzygniÄ™ciem nadzorczym z dnia 17 czerwca 2003 r., znak: PN.2.M.0911126/2003 Wojewoda Zachodniopomorski stwierdziÅ‚ nieważność § 14 Regulaminu Rady Miejskiej)
§ 15. Rada nie może przekazać komisjom prawa decydowania w jej imieniu.
§ 16. 1. Komisje pracujÄ… poprzez swoich czÅ‚onkÃłw badajÄ…cych poszczegÃłlne sprawy oraz na posiedzeniach komisji zwoÅ‚ywanych w miarÄ™ potrzeb przez PrzewodniczÄ…cego Komisji.
2. Radni mogÄ… być czÅ‚onkami wiÄ™cej niż jednej komisji.
 
§ 17. Posiedzenia komisji zwoÅ‚uje i ustala ich porzÄ…dek PrzewodniczÄ…cy Komisji lub jego zastÄ™pca. Posiedzenia odbywajÄ… siÄ™ w miarÄ™ potrzeb, nie rzadziej jednak niż jeden raz w miesiÄ…cu.
§ 18. 1. Decyzje komisji mogÄ… być podejmowane w formie: uchwaÅ‚, opinii, wnioskÃłw.
2. Decyzje komisji zapadajÄ…: zwykÅ‚Ä… wiÄ™kszoÅ›ciÄ… gÅ‚osÃłw w obecnoÅ›ci co najmniej poÅ‚owy ogÃłlnej liczby czÅ‚onkÃłw komisji.
3. Radny nie może brać udziaÅ‚u w gÅ‚osowaniu w Komisji, jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego.
§ 19. (rozstrzygniÄ™ciem nadzorczym z dnia 17 czerwca 2003 r., znak: PN.2.M.0911126/2003 Wojewoda Zachodniopomorski stwierdziÅ‚ nieważność § 19 Regulaminu Rady Miejskiej)
§ 20. 1. Dla sprawnego dziaÅ‚ania Rady, komisji staÅ‚ych i radnych sÅ‚uży Biuro Rady. Wykonuje ono zadania organizacyjno-techniczne na rzecz Rady i komisji staÅ‚ych.
2. Do zakresu dziaÅ‚ania Biura Rady należy w szczegÃłlnoÅ›ci:
  1)  dbanie o zachowanie terminÃłw ustalonych przez RadÄ™ i komisje;
  2)  gromadzenie i udostÄ™pnianie materiaÅ‚Ãłw dla potrzeb radnych i czÅ‚onkÃłw komisji spoza Rady;
  3)  obsÅ‚uga biurowo-techniczna posiedzeÅ„ Rady.
3. ProtokoÅ‚y z obrad Sesji Rady przechowuje siÄ™ w Biurze Rady.
4. Każdy mieszkaniec gminy ma prawo wglÄ…du do protokoÅ‚u z sesji.
5. Biuro Rady jest czynne codziennie w godzinach pracy UrzÄ™du i dostÄ™pne jest dla wszystkich radnych.
6. PrzewodniczÄ…cy Rady peÅ‚ni dyżury w Biurze Rady trzy razy w tygodniu.
7. Biuro Rady prowadzi rejestr uchwaÅ‚.
§ 21. 1. Radni zobowiÄ…zani sÄ… brać udziaÅ‚ w pracach Rady i jej organach oraz innych instytucjach samorzÄ…dowych, do ktÃłrych zostali wybrani lub delegowani.
2. SwojÄ… obecność na sesjach Rady i na posiedzeniach komisji radni potwierdzajÄ… podpisem na liÅ›cie obecnoÅ›ci.
3. W razie niemożnoÅ›ci uczestniczenia w sesji lub posiedzeniu komisji - radni powinni w ciÄ…gu 7 dni usprawiedliwić swojÄ… nieobecność odpowiednio u PrzewodniczÄ…cego Rady lub PrzewodniczÄ…cego Komisji.

 

ZAŁĄCZNIK Nr 4

REGULAMIN KOMISJI REWIZYJNEJ

 
§ 1. 1. Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej (zwana dalej KomisjÄ…) jest staÅ‚Ä… komisjÄ…, powoÅ‚anÄ… w celu kontrolowania dziaÅ‚alnoÅ›ci Burmistrza, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych gminy.
2. Celem dziaÅ‚aÅ„ kontrolnych jest dostarczenie Radzie informacji dla oceny dziaÅ‚alnoÅ›ci Burmistrza i podporzÄ…dkowanych mu jednostek, zapobieganie niekorzystnym zjawiskom w dziaÅ‚alnoÅ›ci kontrolowanych jednostek oraz pomoc w usuwaniu tych zjawisk.
3. Komisja kontroluje dziaÅ‚alność Burmistrza i podporzÄ…dkowanych mu jednostek pod wzglÄ™dem:
  1)  legalnoÅ›ci;
  2)  gospodarnoÅ›ci;
  3)  rzetelnoÅ›ci;
  4)  celowoÅ›ci;
oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.
4. Komisja, kontrolujÄ…c Burmistrza i podporzÄ…dkowane mu jednostki, bada w szczegÃłlnoÅ›ci gospodarkÄ™ finansowÄ…, w tym wykonanie budżetu Miasta i Gminy.
5. Komisja bada i ocenia na polecenie Rady materiaÅ‚y z kontroli Burmistrza i podporzÄ…dkowanych mu jednostek, dokonywanych przez inne podmioty. Powyższe dotyczy także kontroli zewnÄ™trznych.
6. Komisja kontroluje realizacjÄ™ wnioskÃłw pokontrolnych powstaÅ‚ych na skutek wczeÅ›niejszych kontroli.
 
§ 2. 1. W skÅ‚ad Komisji wchodzÄ…: PrzewodniczÄ…cy, jego ZastÄ™pca oraz pozostali czÅ‚onkowie w liczbie 5.
2. ZastÄ™pca PrzewodniczÄ…cego wykonuje prawa i obowiÄ…zki PrzewodniczÄ…cego w razie jego nieobecnoÅ›ci lub niemożnoÅ›ci dziaÅ‚ania.
 
§ 3. 1. PrzewodniczÄ…cy, jego ZastÄ™pca oraz pozostali czÅ‚onkowie Komisji podlegajÄ… wyÅ‚Ä…czeniu od udziaÅ‚u w dziaÅ‚aniach Komisji, w sprawach, w ktÃłrych może powstać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność.
2. O wyÅ‚Ä…czeniu ZastÄ™pcy PrzewodniczÄ…cego Komisji oraz poszczegÃłlnych czÅ‚onkÃłw decyduje Komisja w gÅ‚osowaniu tajnym.
3. O wyÅ‚Ä…czeniu PrzewodniczÄ…cego Komisji decyduje Rada.
4. WyÅ‚Ä…czony czÅ‚onek Komisji może odwoÅ‚ać siÄ™ na piÅ›mie od decyzji o wyÅ‚Ä…czeniu do Rady - w terminie 7 dni od daty powziÄ™cia wiadomoÅ›ci o treÅ›ci tej decyzji.
5. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje siÄ™ odpowiednio przepisy art. 24 Kodeksu PostÄ™powania Administracyjnego.
 
§ 4. 1. Komisja podlega Radzie Miejskiej.
2. Komisja przedkÅ‚ada Radzie do zatwierdzenia plan pracy w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku.
3. Plan przedÅ‚ożony Radzie musi zawierać co najmniej:
  1)  terminy odbywania posiedzeÅ„;
  2)  terminy i wykaz jednostek, ktÃłre zostanÄ… poddane kontroli kompleksowej.
4. Rada może zatwierdzić jedynie część planu pracy Komisji. Komisja może przystÄ…pić do wykonywania kontroli kompleksowych po zatwierdzeniu planu pracy lub jego części.
5. Rada może podjąć decyzjÄ™ w sprawie przeprowadzenia kontroli kompleksowej nie objÄ™tej planem pracy Komisji.
6. Rada może nakazać Komisji nie przeprowadzanie kontroli, a także przerwanie kontroli prowadzonej przez KomisjÄ™. Powyższe dotyczy także wykonania poszczegÃłlnych czynnoÅ›ci kontrolnych.
7. Rada może nakazać rozszerzenie lub zawężenie zakresu i przedmiotu kontroli.
8. UchwaÅ‚y Rady, o ktÃłrych mowa w ust. 5-7 wykonywane sÄ… niezwÅ‚ocznie.
9. Komisja jest obowiÄ…zana do przeprowadzenia kontroli w każdym przypadku podjÄ™cia takiej decyzji przez RadÄ™. Dotyczy to zarÃłwno kontroli kompleksowych jak i problemowych.
10. Kontrola winna być zakoÅ„czona nie pÃłÅºniej niż 45 dni roboczych - kompleksowa, lub 14 dni roboczych - problemowa oraz sprawdzajÄ…ca - od daty podjÄ™cia uchwaÅ‚y przez RadÄ™. Rada może przedÅ‚użyć terminy, o ktÃłrych wyżej mowa.
11. (rozstrzygniÄ™ciem nadzorczym z dnia 17 czerwca 2003 r., znak: PN.2.M.0911126/2003 Wojewoda Zachodniopomorski stwierdziÅ‚ nieważność § 4 ust. 11 Regulaminu Komisji Rewizyjnej)
§ 5. 1. Komisja skÅ‚ada Radzie, w terminie do dnia 28 lutego każdego roku, roczne sprawozdanie ze swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci w roku poprzednim.
2. Sprawozdanie powinno zawierać:
  1)  liczbÄ™, przedmiot, miejsca, rodzaj i czas przeprowadzonych kontroli;
  2)  wykaz najważniejszych nieprawidÅ‚owoÅ›ci, wykrytych w toku kontroli;
  3)  wykaz uchwaÅ‚ podjÄ™tych przez KomisjÄ™;
  4)  wykaz analiz kontroli dokonanych przez inne podmioty wraz z najważniejszymi wnioskami, wynikajÄ…cymi z tych kontroli;
  5)  ocenÄ™ wykonania budżetu Gminy za rok ubiegÅ‚y oraz wniosek w sprawie absolutorium.
3. Poza przypadkiem okreÅ›lonym w ust. 1, Komisja skÅ‚ada sprawozdanie ze swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci po podjÄ™ciu stosownej uchwaÅ‚y Rady, okreÅ›lajÄ…cej przedmiot i termin zÅ‚ożenia sprawozdania.
 
§ 6. 1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoÅ‚ywanych przez PrzewodniczÄ…cego zgodnie z planem pracy Komisji oraz w miarÄ™ potrzeb.
2. PrzewodniczÄ…cy zwoÅ‚uje posiedzenia Komisji, ktÃłre nie sÄ… objÄ™te planem pracy Komisji, drogÄ… listownÄ….
3. Posiedzenia, o jakich mowa w ust. 2, mogÄ… być zwoÅ‚ywane z wÅ‚asnej inicjatywy PrzewodniczÄ…cego Komisji, a także na pisemny wniosek PrzewodniczÄ…cego Rady, jak rÃłwnież:
  1)  nie mniej niż 1/4 skÅ‚adu Rady;
  2)  nie mniej niż 3 czÅ‚onkÃłw Komisji.
4. PrzewodniczÄ…cy Rady oraz radni skÅ‚adajÄ…cy wniosek w sprawie zwoÅ‚ania posiedzenia Komisji obowiÄ…zani sÄ… wskazać we wniosku przyczynÄ™ jego zÅ‚ożenia.
5. PrzewodniczÄ…cy Komisji może zaprosić na jej posiedzenie osoby nie bÄ™dÄ…ce czÅ‚onkami Komisji.
6. Z posiedzenia Komisji należy sporzÄ…dzić protokÃłÅ‚, ktÃłry winien być podpisany przez wszystkich czÅ‚onkÃłw Komisji, uczestniczÄ…cych w posiedzeniu.
§ 7. 1. UchwaÅ‚y Komisji zapadajÄ… zwykÅ‚Ä… wiÄ™kszoÅ›ciÄ… gÅ‚osÃłw w obecnoÅ›ci co najmniej 1/2 skÅ‚adu Komisji.
2. GÅ‚osowanie jest jawne.
 
§ 8. ObsÅ‚ugÄ™ biurowÄ… Komisji zapewnia Burmistrz.
 
§ 9. 1. Komisja może korzystać z porad, opinii i ekspertyz osÃłb posiadajÄ…cych wiedzÄ™ fachowÄ… w zakresie zwiÄ…zanym z przedmiotem kontroli.
2. W przypadku, gdy skorzystanie z wyżej wskazanych Å›rodkÃłw wymaga zawarcia odrÄ™bnej umowy i dokonania wypÅ‚aty wynagrodzenia ze Å›rodkÃłw gminnych, PrzewodniczÄ…cy Komisji przedstawia sprawÄ™ na posiedzeniu Rady, celem podjÄ™cia uchwaÅ‚y zobowiÄ…zujÄ…cej osoby zarzÄ…dzajÄ…ce mieniem komunalnym do zawarcia stosownej umowy w imieniu Gminy.
 
§ 10. 1. Komisja przeprowadza nastÄ™pujÄ…ce rodzaje kontroli:
  1)  kompleksowe - obejmujÄ…ce caÅ‚ość dziaÅ‚alnoÅ›ci kontrolowanego podmiotu lub obszerny zespÃłÅ‚ dziaÅ‚aÅ„ tego podmiotu;
  2)  problemowe - obejmujÄ…ce wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu dziaÅ‚alnoÅ›ci kontrolowanego podmiotu, stanowiÄ…ce niewielki fragment w jego dziaÅ‚alnoÅ›ci;
  3)  sprawdzajÄ…ce - podejmowane w celu ustalenia, czy wyniki poprzedniej kontroli zostaÅ‚y uwzglÄ™dnione w toku postÄ™powania jednostki.
2. Kontroli Komisji nie podlegajÄ… zamierzenia przed ich zrealizowaniem, co w szczegÃłlnoÅ›ci dotyczy projektÃłw dokumentÃłw majÄ…cych stanowić podstawÄ™ okreÅ›lonych dziaÅ‚aÅ„ (kontrola wstÄ™pna).
3. O przedmiocie i terminie kontroli Komisja powiadamia kontrolowanego na piÅ›mie, co do terminu i przedmiotu kontroli.
 
§ 11. 1. Kontroli kompleksowych dokonujÄ… w imieniu Komisji zespoÅ‚y kontrolne, skÅ‚adajÄ…ce siÄ™ co najmniej z trzech czÅ‚onkÃłw Komisji.
2. PrzewodniczÄ…cy Komisji wyznacza na piÅ›mie kierownika zespoÅ‚u kontrolnego, ktÃłry dokonuje podziaÅ‚u czynnoÅ›ci pomiÄ™dzy kontrolujÄ…cych.
3. Kontrole problemowe i sprawdzajÄ…ce mogÄ… być prowadzone przez trzech czÅ‚onkÃłw Komisji.
4. Kontrole przeprowadzane sÄ… na podstawie pisemnego upoważnienia wydanego przez PrzewodniczÄ…cego Komisji, okreÅ›lajÄ…cego kontrolowany podmiot, zakres kontroli oraz osoby wydelegowane do przeprowadzenia kontroli.
5. KontrolujÄ…cy obowiÄ…zani sÄ…, przed przystÄ…pieniem do czynnoÅ›ci kontrolnych, okazać kierownikowi kontrolowanego podmiotu upoważnienia, o ktÃłrych mowa w ust. 4 oraz dowody osobiste.
 
§ 12. 1. W razie ujawnienia w toku kontroli czynu majÄ…cego cechy przestÄ™pstwa, kontrolujÄ…cy niezwÅ‚ocznie zawiadamiajÄ… o tym kierownika kontrolowanej jednostki i Burmistrza, wskazujÄ…c dowody uzasadniajÄ…ce zawiadomienie.
2. Jeżeli podejrzenie dotyczy Burmistrza, kontrolujÄ…cy zawiadamiajÄ… PrzewodniczÄ…cego Rady.
§ 13. 1. PostÄ™powanie kontrolne przeprowadza siÄ™ w sposÃłb umożliwiajÄ…cy bezstronne ustalenie stanu faktycznego w zakresie dziaÅ‚alnoÅ›ci kontrolowanego podmiotu, rzetelne jego udokumentowanie i ocenÄ™ kontrolowanej dziaÅ‚alnoÅ›ci wedÅ‚ug kryteriÃłw okreÅ›lonych w § 1 ust. 4.
2. Stan faktyczny ustala siÄ™ na podstawie dowodÃłw zebranych w toku postÄ™powania kontrolnego.
3. Jako dowody mogÄ… być wykorzystane w szczegÃłlnoÅ›ci: dokumenty, wyniki oglÄ™dzin, wyjaÅ›nienia Å›wiadkÃłw, opinie biegÅ‚ych oraz pisemne wyjaÅ›nienia i oÅ›wiadczenia kontrolowanych.
 
§ 14. 1. Kierownik kontrolowanego podmiotu obowiÄ…zany jest zapewnić warunki i Å›rodki niezbÄ™dne dla prawidÅ‚owego przeprowadzenia kontroli.
2. Kierownik kontrolowanego podmiotu obowiÄ…zany jest w szczegÃłlnoÅ›ci przedkÅ‚adać na żądanie kontrolujÄ…cych dokumenty i materiaÅ‚y niezbÄ™dne do przeprowadzenia kontroli oraz umożliwienia kontrolujÄ…cym wstÄ™pu do obiektÃłw i pomieszczeÅ„ kontrolowanego podmiotu.
3. Kierownik kontrolowanego podmiotu, ktÃłry odmÃłwi wykonania czynnoÅ›ci, o ktÃłrych mowa w ust. 1 i 2, obowiÄ…zany jest do niezwÅ‚ocznego zÅ‚ożenia na rÄ™ce osÃłb kontrolujÄ…cych pisemnego wyjaÅ›nienia.
4. Na żądanie kontrolujÄ…cych, kierownik kontrolowanego podmiotu obowiÄ…zany jest udzielić ustnych i pisemnych wyjaÅ›nieÅ„.
5. Zasady udostÄ™pniania wiadomoÅ›ci stanowiÄ…cych tajemnicÄ™ paÅ„stwowÄ… lub sÅ‚użbowÄ…, regulujÄ… obowiÄ…zujÄ…ce przepisy prawa.
 
§ 15. ObowiÄ…zki, przypisane niniejszym Regulaminem kierownikowi kontrolowanego podmiotu, mogÄ… być wykonywane za poÅ›rednictwem podlegÅ‚ych mu pracownikÃłw.
 
§ 16. CzynnoÅ›ci kontrolne wykonywane sÄ… w miarÄ™ możliwoÅ›ci w dniach oraz godzinach pracy kontrolowanego podmiotu.
 
§ 17. KontrolujÄ…cy sporzÄ…dzajÄ… z przeprowadzonej kontroli - w terminie 5 dni od daty jej zakoÅ„czenia - protokÃłÅ‚ pokontrolny, obejmujÄ…cy:
a)    nazwÄ™ i adres kontrolowanego podmiotu;
b)    imiona i nazwiska kontrolujÄ…cych;
c)    daty rozpoczÄ™cia i zakoÅ„czenia czynnoÅ›ci kontrolnych;
d)    okreÅ›lenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objÄ™tego kontrolÄ…;
e)    imiÄ™ i nazwisko kierownika kontrolowanego podmiotu;
f)    przebieg i wynik czynnoÅ›ci kontrolnych, a w szczegÃłlnoÅ›ci wnioski kontroli wskazujÄ…ce na stwierdzone nieprawidÅ‚owoÅ›ci w dziaÅ‚alnoÅ›ci kontrolowanego podmiotu oraz wskazanie dowodÃłw potwierdzajÄ…cych ustalenia zawarte w protokole;
g)    datÄ™ i miejsce podpisania protokoÅ‚u;
h)    podpisy kontrolujÄ…cych i kierownika kontrolowanego podmiotu lub notatkÄ™ o odmowie podpisania protokoÅ‚u z podaniem przyczyn;
i)    protokÃłÅ‚ pokontrolny może także zawierać wnioski oraz propozycje co do sposobu usuniÄ™cia stwierdzonych nieprawidÅ‚owoÅ›ci.
 
§ 18. 1. W przypadku odmowy podpisania protokoÅ‚u przez kierownika kontrolowanego podmiotu lub części kontrolujÄ…cych, osoby te sÄ… obowiÄ…zane do zÅ‚ożenia - w terminie 3 dni od daty odmowy - pisemnego wyjaÅ›nienia jej przyczyn.
2. WyjaÅ›nienia, o ktÃłrych mowa w ust. 1 skÅ‚ada siÄ™ na rÄ™ce PrzewodniczÄ…cego Komisji. Jeżeli podpisania protokoÅ‚u odmÃłwiÅ‚ PrzewodniczÄ…cy Komisji, skÅ‚ada on - na zasadach wyżej wymienionych - wyjaÅ›nienie na rÄ™ce PrzewodniczÄ…cego Rady.
 
§ 19. 1. Kierownik kontrolowanego podmiotu może zÅ‚ożyć na rÄ™ce PrzewodniczÄ…cego Rady uwagi dotyczÄ…ce kontroli i jej wynikÃłw.
2. Uwagi, o ktÃłrych mowa w ust. 1 skÅ‚ada siÄ™ w terminie 7 dni od daty przedstawienia kierownikowi kontrolowanego podmiotu protokoÅ‚u pokontrolnego do podpisania.
 
§ 20. ProtokÃłÅ‚ pokontrolny sporzÄ…dza siÄ™ w trzech egzemplarzach, ktÃłre - w terminie 3 dni od daty sporzÄ…dzenia protokoÅ‚u - otrzymujÄ…: PrzewodniczÄ…cy Rady, PrzewodniczÄ…cy Komisji i kierownik kontrolowanego podmiotu.
 
§ 21. Komisja może wystÄ™pować do organÃłw Gminy w sprawie wnioskÃłw o przeprowadzenie kontroli przez RegionalnÄ… IzbÄ™ ObrachunkowÄ…, NajwyższÄ… IzbÄ™ Kontroli lub przez inne organy kontroli.

 

ZAŁĄCZNIK Nr 5

 
WYKAZ GMINNYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
 
I. Jednostki budżetowe:
  1.  UrzÄ…d Miasta i Gminy w Barlinku
  2.  OÅ›rodek Pomocy SpoÅ‚ecznej w Barlinku
  3.  SzkoÅ‚a Podstawowa Nr 1 w Barlinku
  4.  SzkoÅ‚a Podstawowa Nr 4 w Barlinku
  5.  SzkoÅ‚a Podstawowa w Dziedzicach
  6.  SzkoÅ‚a Podstawowa w Mostkowie
  7.  SzkoÅ‚a Podstawowa w Osinie
  8.  SzkoÅ‚a Podstawowa w PÅ‚onnie
  9.  SzkoÅ‚a Podstawowa w Rychnowie
  10. ZespÃłÅ‚ Ekonomiczno-Administracyjny SzkÃłÅ‚ w Barlinku
  11. Gimnazjum Nr 1 w Barlinku
  12. Gimnazjum Nr 2 w Barlinku
 
II. ZakÅ‚ady budżetowe:
  1.  Przedszkole Miejskie Nr 1 w Barlinku
  2.  Przedszkole Miejskie Nr 2 w Barlinku
  3.  Barlinecki OÅ›rodek Kultury
  4.  Barlinecki OÅ›rodek Sportu, Turystyki i Rekreacji
III. SpÃłÅ‚ki prawa handlowego z udziaÅ‚em Gminy:
  1.  PrzedsiÄ™biorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Barlinku
  2.  Barlineckie Towarzystwo Budownictwa SpoÅ‚ecznego Sp. z o.o. w Barlinku
  3.  PrzedsiÄ™biorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Barlinku

 

Nazwa dokumentu: Statut Gminy uchwalony na sesji otwarcia
Osoba, która wytworzyła informację: Jan Kowalski
Osoba, która odpowiada za treść: Jan Kowalski
Osoba, która wprowadzała dane: Administrator
Data wytworzenia informacji: 2003-06-09 19:39:30
Data ostatniej aktualizacji: 2003-11-25 11:03:13

Wersja do wydruku...

corner   corner