Podstawa prawna:
- art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).
- §16 rozporzadzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 257, poz. 1743)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
1. Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego:
- druk zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury,
- paszport, karta pobytu, w przypadku obywatela państwa członkowskiego UE - dokument potwierdzający prawo stałego pobytu.
2. Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego trwajacego ponad 3 miesiące:
- druk zgłoszenia wymeldowania z pobytu czasowego ponad 3 miesiące stanowi załącznik nr 2 do niniejszej procedury,
- paszport, karta pobytu, w przypadku obywatela państwa członkowskiego UE - zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu członka UE.
3. Wymeldowanie z pobytu czasowego trwającego do 3 miesięcy - zgłoszenie ustne w organie gminy.II. OPŁATY:
Nie dotyczy.
Oryginały ww. dokumentów należy przedłożyć do wglądu.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie, w obecności wnioskodawcy.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEZDZIALNA:
Biuro Ewidencji Ludności, tel. 095 7462-450 w.588 oraz 589.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie dotyczy.
VI. UWAGI:
1. Wymeldowania dokonuje się osobiście lub przez pełnomocnika posiadającego pełnomocnictwo udzielone na piśmie.
2. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych zgłoszenie wymeldowania składa przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
3. Jeżeli okres pobytu czasowego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona z obowiązku wymeldowania się.