Podstawa prawna:
- art. 15 ust. 1, 1a, 4, 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
- §12 i §14 rozporzadzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 257, poz. 1743)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Zgłoszenie :
- wymeldowania z pobytu stałego - druk zgłoszenia stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej procedury,
- wymeldowanie z pobytu czasowego trwajacego ponad 3 miesiące - druk zgłoszenia stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej procedury,
- wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego do 3 miesiędy przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu, dokonuje się ustnie w organie gminy.
2. Dowód osobisty lub odpis skrócony aktu urodzenia osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzjacego tożsamość.
3. Książeczka wojskowa, jeżeli wnioskodawca podlega obowiązkowi wojskowemu (mężczyźni do 50 roku życia).
Oryginały ww. dokumentów należy przedłożyć do wglądu.
II. OPŁATY:
Nie dotyczy.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie, w obecności wnioskodawcy.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEZDZIALNA:
Biuro Ewidencji Ludności, tel. 095 7462-450 w. 588 oraz 589.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie dotyczy.
VI. UWAGI:
Wymeldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika posiadającego pełnomocnictwo udzielone na pismie.
1. za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych zgłoszenie wymeldowania składa przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
2. Jeżeli okres pobytu czasowgo odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona z obowiązku wymeldowania się.
|