Podstawa prawna:
- Art. 7 ust. 1 i art. 10 ust. 1, art. 11 i 12 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006 r., Nr 139, poz. 993 ze zm.)
- §9 ust. 1 i §11 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 257, poz. 1743).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Do wglądu:
- dokument z fotografią osoby podlegającej zameldowaniu
II. OPŁATY:
Nie pobiera się.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie, w obecności osoby mejdującej się oraz właściciela lub najemcy lokalu.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEZDZIALNA:
Biuro Ewidencji Ludności, tel. 95 7462 - 450 w. 588 oraz 589.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
VI. UWAGI:
Zameldowanie na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy dokonuje się ustnie w obecnosci właściciela lub najemcy lokalu. podając adres i zamierzony czas trwania pobytu.
1. za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
2. Zwalnia się od obowiązku zameldowania na pobyt czasowy dzieci do lat 7 na okres nieprzekraczający 3 miesięcy.
|