|
Rozpatrywanie skarg i wniosków
W jaki sposób można przekazać skargę lub wniosek?
- skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej;
- mogą być wnoszone również ustnie do protokołu, w razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie; w protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
Ile czasu trwa rozpatrzenie skargi lub wniosku?
- Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
- Skargi i wnioski wniesione lub przekazane przez posłów na Sejm, senatorów i radnych rozpatrywane są najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia ich wniesienia albo przekazania.
- W razie niemożności załatwienia skargi lub wniosku w wyżej określonym terminie, wnioskodawca jest powiadamiany o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia skargi lub wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia.
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi (wniosku) zawiera wskazanie, w jaki sposób skarga (wniosek) została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi (wniosku) powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
Gdzie złożyć dokumenty?
Urząd Miejski w Barlinku:
w poniedziałek, w godz. 8:00-16:00
od wtorku do piątku, w godz. 7:00-15:00,
Biuro Obsługi Interesanta
ul. Niepodległości 20,
74-320 Barlinek,
tel. 95 746 55 40,
fax 95 746 17 04,
e-mail: umig@barlinek.pl.
Uwagi:
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Zasady przyjmowania skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim
- W zakresie zadań wykonywanych przez referaty przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywa się w tych referatach każdego dnia, w godzinach pracy.
- Koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków należy do Sekretarza.
- Burmistrz Barlinka przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach 08.00-10.00 i 15:00-16.30, zastępca Burmistrza w każdy poniedziałek w godz. 10:00-15:00.
- Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Urzędu Miejskiego, w tym także zgłoszone ustnie do protokołu, podlegają przed podjęciem ich załatwienia ewidencji w Rejestrze Skarg i Wniosków Urzędu prowadzonym przez stanowisko ds. obsługi interesanta.
- W przypadkach, gdy do rozpatrzenia i załatwienia skargi lub wniosku właściwa jest inna jednostka organizacyjna, podporządkowana lub nie podporządkowana Burmistrzowi, albo organ samorządu terytorialnego – przekazuje się ją właściwej jednostce (organowi).
Podstawa prawna:
- Kodeks postępowania administracyjnego ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2016 r., poz.23),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
Ilość odwiedzin: | 4901 | Nazwa dokumentu: | Skargi i wnioski | Skrócony opis: | Skargi i wnioski | Podmiot udostępniający: | Urząd Miejski w Barlinku | Osoba, która wytworzyła informację: | Barbara Walczyńska | Osoba, która odpowiada za treść: | Barbara Walczyńska | Osoba, która wprowadzała dane: | Administrator | Data wytworzenia informacji: | 2016-05-05 11:51:32 | Data udostępnienia informacji: | 2016-05-05 11:51:32 | Data ostatniej aktualizacji: | 2016-08-24 12:25:06 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|