Podstawa prawna: art. 67a § 1 pkt 1, 2, 3 oraz art. 67b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005r. Dz. U. Nr 8 poz. 60 z późniejszymi zmianami).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. "Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty"
pobierz wniosek lub
2. "Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty" pobierz wniosek lub
3. "Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty"
pobierz wniosek
Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać.
4. Załączniki:
- Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis w okresie ostatnich trzech lat od złożenia wniosku - w przypadku, gdy wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą, jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807)
- zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym
- odcinki emerytur lub rent - kopie
- zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kopia dowodu pobieranego zasiłku)
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki, itp.)
- potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów zapłaty )
- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie rachunków za czynsz, światło, gaz, TV i inne)
- kopia ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego
- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego
II. OPŁATY: Opata skarbowa:
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Do 60 dni.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Finansowo-Budżetowy tel. 095 7465 570 oraz 095 7465 573
V. TRYB ODWOŁAWCZY: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesantów). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. UWAGI:
1. W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa ).
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Barlinku.
|