Rejestr Instytucji Kultury,
dla których organizatorem jest Gmina Barlinek
Rejestr Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Gmina Barlinek, jest prowadzony zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury.
Zgodnie z ww. przepisami, instytucje kultury podlegają wpisowi do rejestru z urzędu, a z dniem wpisu uzyskują osobowość prawną.
Rejestr Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Gmina Barlinek obejmuje następujące instytucje:
1) Barlinecki Ośrodek Kultury.
Rejestr instytucji kultury prowadzi Sekretarz Barlinka.
Dane w rejestrze aktualizowane są na bieżąco. Zmiany wpisu dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej. Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze składa się w postaci papierowej, w jednym egzemplarzu, albo w postaci elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę dokonania zmiany wpisu w rejestrze.
Każdy ma prawo przeglądać w godzinach pracy Urzędu akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury.
Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:
1) otwarty dostęp do zawartości rejestru (bezpłatnie przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej organizatora),
2) wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej (odpłatnie osobie, która zwróci się z wnioskiem o jego wydanie)
- pełnego - zawierającego treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej,
- skróconego - zawierającego treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
Organizator prowadzący rejestr wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie. Wniosek należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego
w Barlinku.
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
Wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony, zgodnie ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (chwila złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia). Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu lub na konto bankowe Gminy Barlinek nr:
34 8355 0009 0000 0387 2000 0016.